E3-förväntningar: Nintendo

Skribent
E3-förväntningar: Nintendo

Jag blir lika kluven varje år vid den här tiden. I egenskap av kritiker tycker jag ofta E3 handlar om tomma löften och PR-tugg om en fantastisk framtid som aldrig kommer. Som entusiast tänker jag "speeeeel!" och bänkar mig leende vid datorn för att spana in konferenser och trailers. Konflikt!

Nu tänkte jag berätta vad de här olika delarna av min personlighet förväntar sig av årets mässa. Vi börjar med Nintendo.

Vad entusiasten drömmer om från Nintendo på E3:

Ett nytt Mario Kart med kreativitet och smart användande av gamepaden. Och framför allt vill jag få ett riktigt slipat onlineläge med mycket finesser och funktioner. Om det görs rätt kan ett Mario Kart bli spelet som får mig att köpa en Wii U.

Samarbete med Sega: Shenmue III. (Jag vet – det kommer aldrig hända, men det sista som överger människan är hoppet.)

Nya varumärken (som inte handlar om musik och träning). Nintendo behöver ett par riktigt lovande spel i helt nya världar som vi inte redan besökt hundratals gånger.

Vad kritikern förväntar sig av Nintendo på E3:

Ganska exakt vad som utannonserats, med få överraskningar. Goda chanser att vi får veta vad Retro Studios håller på med, men i övrigt är det säkra kort som gäller: Pikmin 3, nytt 3D-Mario, Mario Kart och en hastig glimt av nästa Smash Bros (och kanske nästa Zelda). En hel del fokus på tredjepartsspel vi redan känner till, som Bayonetta 2.

Jag tror inte det blir någon dålig konf- förlåt, Direct. Men den kommer inte få tvivlare att vallfärda till butikerna för att köpa Wii U-maskiner heller.

Imorgon kommer mina förväntningar på Microsoft.

Relaterad läsning: Nintendos E3 2013 – Wii U går sin egen väg.

#blogg


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
E3-förväntningar: Nintendo

Om du menar tvivlarna i de som ändå aldrig kommer köpa något nytt från Nintendo, så nej. Men kritikern lär gå och köpa Wii U.

I min blåögdhet tror jag att Nintendo kommer sopa banan. De har ett gyllene läge att ge gliringar till både Sony och Microsoft.

Eller så har jag helt fel och du rätt. Allt jag vill är att ha mitt NES-Nintendo tillbaka.


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Johan Olander:

Om du menar tvivlarna i de som ändå aldrig kommer köpa något nytt från Nintendo, så nej. Men kritikern lär gå och köpa Wii U.

I min blåögdhet tror jag att Nintendo kommer sopa banan. De har ett gyllene läge att ge gliringar till både Sony och Microsoft.

Eller så har jag helt fel och du rätt. Allt jag vill är att ha mitt NES-Nintendo tillbaka.

"Tvivlarna" är många typer av spelare. De som skyr Nintendo som pesten, men också den kategori där jag själv hamnar: de som egentligen gillar Nintendo men inte tycker att Wii U har särskilt mycket att erbjuda.

Sen kommer de säkert sopa banan för väldigt många människor. De som går och längtar efter uppföljare till de klassiska spelserierna lär inte bli besvikna. Men hur blir det för oss som vill se sprillans nya grejer?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Redaktör
Ponny

Shenmums... Jag kommer aldrig ge upp om Shenmue III. Och ärligt talat, varför skulle jag!? I femton år har jag väntat på nästa Tex Murphy och i höst får jag det. Ett Shenmue III till Wii U är osannolikt, men I want to believe. Låt oss göra det.

Sedan kommer jag fnittra som ett vansinnigt barn på julafton när jag får se 3D-Mario. Men hur sjutton trumfar man Galaxy? Hårda bud.

Jag gillar att Nintendo slår ur underläge just nu. Det lär om inte annat hålla dom på tårna. Och det är å andra sidan skillnad på underläge och – Xbox One.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Shenmums... Jag kommer aldrig ge upp om Shenmue III. Och ärligt talat, varför skulle jag!? I femton år har jag väntat på nästa Tex Murphy och i höst får jag det. Ett Shenmue III till Wii U är osannolikt, men I want to believe. Låt oss göra det.

Sedan kommer jag fnittra som ett vansinnigt barn på julafton när jag får se 3D-Mario. Men hur sjutton trumfar man Galaxy? Hårda bud.

Jag gillar att Nintendo slår ur underläge just nu. Det lär om inte annat hålla dom på tårna. Och det är å andra sidan skillnad på underläge och – Xbox One.

Jag hade gillat ett 3D-Mario som tar oss tillbaka till svampriket och expanderar hela äventyrskonceptet. Vågar man drömma om open world-Mario?!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar