E3-förväntningar: Sony

Skribent
E3-förväntningar: Sony

Jag blir lika kluven varje år vid den här tiden. I egenskap av kritiker tycker jag ofta E3 handlar om tomma löften och PR-tugg om en fantastisk framtid som aldrig kommer. Som entusiast tänker jag "speeeeel!" och bänkar mig leende vid datorn för att spana in konferenser och trailers. Konflikt!

Nu tänkte jag berätta vad de här olika delarna av min personlighet förväntar sig av årets mässa. Jag har tidigare skrivit om mina förväntningar på Nintendo och Microsoft. Nu är det dags för Sony.

Vad entusiasten drömmer om från Sony på E3:

The Witcher 3, Knack, Destiny och Tearaway vill jag se mycket av. Ge mig ordentliga presentationer, gameplay och utvecklarsnack!

Jobbar Quantic Dream redan på någonting till PS4? I sådana fall vill jag ha åtminstone en teaser-trailer. Och apropå teaser, är det inte hög tid att visa upp The Last Guardian?

Vad kritikern förväntar sig av Sony på E3:

Svårt att förutse. Sony har en trist tradition av att lägga sina E3-konferenser mitt i natten, så jag har inte följt särskilt många av dem genom åren. Det känns dock osannolikt att de inte skulle visa upp spelen grundligt och/eller presentera några spännande nyheter. PS4 vs. Xbone-kriget ligger i startgroparna och nu gäller det att fylla på ordentligt med ammunition. Må bästa maskin vinna!

Det var allt för den här följetongen av spekulationer och fantasier. Om mina resonemang landar i närheten av verkligheten vet vi snart – imorgon klockan 18.30 inleder Microsofts konferens hela spektaklet.

Relaterad läsning: Sonys E3 2013 – upp till bevis för favoriten.

#blogg


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
E3-förväntningar: Sony

Mina förväntningar är alldeles för höga. Det känns bra att Sony inte har visat hur konsolen ser ut än, det finns fortfarande en del att upptäcka så jag tror att det blir intressant oavsett vad. Bara jag får se vad Santa Monica Studio, Naughty Dog och Guerrilla Games pysslar med inför PS4 så är jag ganska nöjd. Helst något fräscht som inte är Uncharted eller God of War.

Om man annonserar stöd för alla titlar man fått på PS+ på PS4 så köper jag PS+ på en gång.

Medlem

Dom enda förväntningar jag har på PS4 är att Sony gör helt tvärtemot Microsoft med allt vad DRM, onlinekrav och andrahandshandel att göra. Tveksamt om dom vill ha produkter från företag som EA, Activision och Ubisoft.
Å andra sidan kanske inte det skulle vara något att sörja...

1
Skriv svar