"Konsoll kriget"

Medlem
"Konsoll kriget"

Även om det var ganska väntat så är det alltid intressant
att läsa spalt efter spalt med vuxna människor som tjafsar
om vilken leksak som är störst bäst och vackrast. Börjar inte
"Konsoll kriget" bli lite uttjatat? Kan vi inte bara acceptera att
vi tycker olika om saker och ting? Om jag har intresset av att
köpa en produkt och tycker den är bra så är det väl knappast ett
problem för den personen som inte har ett intresse av att köpa
samma produkt! Jag tror inte att någon annan lider av en sak som JAG
väljer att spendera min tid på förutsatt att jag inte väljer att blanda in
den andra personen i fråga!

Idag så äger jag både ps3, xbox 360 och pc men framöver så
har jag valt att i första hand förhandsboka mitt exemplar utav kommande ps4
då den verkar vara det alternativ som jag vill satsa på först! Men jag kommer
absolut att köpa båda konsollerna då jag tycker att båda 2 har riktigt
grymma exlusiva spel! För min del så är det spelen som ALLT handlar om och
inget annat! Och som jag har skrivit i en tidigare tråd: Det här är bara
mitt tycke jag tvingar dig inte till att tycka om det, och jag tänker definitivt
inte lägga ner mer tid på att diskutera detta! Den enda slutsatsen jag
kan dra av att läsa igenom ändlösa forum på fz är att behovet av ett
internet dagis knappast varit större!

Värt att slutligen poängtera är att det finns väldigt många som också
tillför till att hålla god ton och respektera varandra samt att även ge
varandra en god diskussion och debatt. Men på många punkter känner
jag även att det har gått lite för långt. Nu sätter jag punkt.

Ha en trevlig helg och ta hand om varandra!

#blogg

Medlem
"Konsoll kriget"

Håller helt klart med om att "konsol kriget" börjar bli tjatigt.

Varje format har sina fördelar och nackdelar, acceptera det and move on?!


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Vad som är en tråkig sida i konsol kriget är att det finns plattform exklusiva spel. Det är något jag personligen aldrig gillat.
Att man måste ha en viss konsol för att spela ett visst spel är bara dumt och inte kund vänligt enligt mig. Så om alla konsol spel släpptes till alla konsol plattformar så vore mycket av detta tjafs vara löst.

Men det är väl en lösning vi aldrig får se tyvärr.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Vad som är en tråkig sida i konsol kriget är att det finns plattform exklusiva spel. Det är något jag personligen aldrig gillat.
Att man måste ha en viss konsol för att spela ett visst spel är bara dumt och inte kund vänligt enligt mig. Så om alla konsol spel släpptes till alla konsol plattformar så vore mycket av detta tjafs vara löst.

Men det är väl en lösning vi aldrig får se tyvärr.

Om vi fick se den lösningen så skulle det inte finnas incitament för att utveckla de idag plattformslåsta spelen. I många fall så öppnar exklusivitet upp för kreativitet på ett annat sätt för att man redan från början är backad till 100% och man förväntas skapa systemsäljare och inte att håva in snabba cash, man får friare händer än hos t.ex. EA.

Det skulle kunna jämföras med tidningar, skillnaden mellan prenumeration och lösnummer. En dagstidningsprenumerant måste hållas nöjd över lång tid medan kvällsblaskorna slår till med sensationsrubriker för att sälja lösnummer.

Det är en jättefin tanke att man ska kunna spela alla spel på alla format men då måste man komma ihåg att om man kunde det så skulle många av spelen inte ens finnas.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av chopper:

Vad som är en tråkig sida i konsol kriget är att det finns plattform exklusiva spel. Det är något jag personligen aldrig gillat.
Att man måste ha en viss konsol för att spela ett visst spel är bara dumt och inte kund vänligt enligt mig. Så om alla konsol spel släpptes till alla konsol plattformar så vore mycket av detta tjafs vara löst.

Men det är väl en lösning vi aldrig får se tyvärr.

Om vi fick se den lösningen så skulle det inte finnas incitament för att utveckla de idag plattformslåsta spelen. I många fall så öppnar exklusivitet upp för kreativitet på ett annat sätt för att man redan från början är backad till 100% och man förväntas skapa systemsäljare och inte att håva in snabba cash, man får friare händer än hos t.ex. EA.

Det skulle kunna jämföras med tidningar, skillnaden mellan prenumeration och lösnummer. En dagstidningsprenumerant måste hållas nöjd över lång tid medan kvällsblaskorna slår till med sensationsrubriker för att sälja lösnummer.

Det är en jättefin tanke att man ska kunna spela alla spel på alla format men då måste man komma ihåg att om man kunde det så skulle många av spelen inte ens finnas.

Visst är det en orimlig önskan men man kan väl drömma lite
Egentligen skulle jag vilja ha alla spel till PC men det lär väl heller aldrig hända. Utan de dåliga konsol portningar som emellanåt släpps.
Du skriver att många spel inte skulle finnas om de funnits till alla plattformar vad grundar du den åsikten på för det håller jag inte med om. Ett spel som är multiplattform är väl inte automatiskt sämre än de exklusiva spelen?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

KoP
Medlem
Citat:

Börjar inte "Konsoll kriget" bli lite uttjatat?

Svar: Ja. Att dessa människor orkar hålla låda.. Det är bara luta sig tillbaka och lite luttrat rekognosera situationen.

1
Skriv svar