Spara 80% på några av de bästa peka och klicka spelen.

Spara 80% på några av de bästa peka och klicka spelen.

Borta på GOG.com kan ni nu köpa "wadjet eye selection" En bundle med undermysiga och spännande peka och klicka spel av den gamla skolan.

Primordia
Resonance
Blackwell bundle
Gemeni rue

Endast 60 kr för hela bunten.

DO IT!

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Spara 80% på några av de bästa peka och klicka spelen.

Måste bara säga att jag rekommenderar Primordia!

Helt otroligt hur man kan åstadkomma sådant pek och klicka med den volymen atmosfär i spel idag..

Jag sugs in och spelade klart det, och hade velat spela mycket mer!

Enda minus är att det är kort fast så jävla bra.
och lite fler och djupare interactions hade inte suttit fel!

Men man kan inte gå fel med det spelet!

Medlem

Började nyligen med första Broken Sword spelet, finns det några mer spel du kan rekommendera för någon som precis fått upp ögonen för peka och klicka?

Skrivet av Svanberg:

Började nyligen med första Broken Sword spelet, finns det några mer spel du kan rekommendera för någon som precis fått upp ögonen för peka och klicka?

Åh, TONVIS! Ska fixa en mer genomtänkt lista som jag kan dela med mig av. Fast det såklart det finns "tiers" olika svårighets grader så att säga mellan spelen. Sierra Online spelen kan vara oförlåtliga samtidigt som andra är åt det lättare hållet.

Kanske gör en skala på svårighet efter spelen, men de baseras då på hur jag upplevde dem. Och Peka och Klicka spelen är orsaken till varför jag började och fastnade för spel.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Ghoetic:

Måste bara säga att jag rekommenderar Primordia!

Helt otroligt hur man kan åstadkomma sådant pek och klicka med den volymen atmosfär i spel idag..

Jag sugs in och spelade klart det, och hade velat spela mycket mer!

Enda minus är att det är kort fast så jävla bra.
och lite fler och djupare interactions hade inte suttit fel!

Men man kan inte gå fel med det spelet!

Ett av de absolut bästa spelen på länge, Beneath a steel sky vibbarna och tanken på att robotarna tagit över efter att människan gått vidare är ett fantastiskt upplägg för en riktigt bra story. Och absolut, det kunde ha varit längre, man vill bara fortsätta.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Ghoetic:

Måste bara säga att jag rekommenderar Primordia!

Helt otroligt hur man kan åstadkomma sådant pek och klicka med den volymen atmosfär i spel idag..

Jag sugs in och spelade klart det, och hade velat spela mycket mer!

Enda minus är att det är kort fast så jävla bra.
och lite fler och djupare interactions hade inte suttit fel!

Men man kan inte gå fel med det spelet!

Ett av de absolut bästa spelen på länge, Beneath a steel sky vibbarna och tanken på att robotarna tagit över efter att människan gått vidare är ett fantastiskt upplägg för en riktigt bra story. Och absolut, det kunde ha varit längre, man vill bara fortsätta.

Fan nu måste jag nästan läsa om Battle Angel Alita efter att ha läst det här

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Började nyligen med första Broken Sword spelet, finns det några mer spel du kan rekommendera för någon som precis fått upp ögonen för peka och klicka?

Legend of Kyrandia! Särskilt tvåan som i mitt tycke är det bästa pek och klicka som gjorts. Beneath a steel sky och Indiana Jones and the Fate of Atlantis är också riktigt bra.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Svanberg:

Började nyligen med första Broken Sword spelet, finns det några mer spel du kan rekommendera för någon som precis fått upp ögonen för peka och klicka?

Legend of Kyrandia! Särskilt tvåan som i mitt tycke är det bästa pek och klicka som gjorts. Beneath a steel sky och Indiana Jones and the Fate of Atlantis är också riktigt bra.

Men Discworld Noir då?

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Började nyligen med första Broken Sword spelet, finns det några mer spel du kan rekommendera för någon som precis fått upp ögonen för peka och klicka?

Typ allt från Telltale

phi
Medlem
Medlem

Jag älskar Wadjet Eye Games! Har kört igenom alla deras spel och rekommenderar de starkt!

Annars så är Simon the Sorcerer 1 & 2, även de helt underbara spel.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Köpt! 62 kronor är det ju klart värt

1
Skriv svar