Den mäktiga jakten på den episka skatten!

Medlem
Den mäktiga jakten på den episka skatten!

Fick min beta-nyckel till #The Mighty Quest for Epic Loot härom dan. Jag hade inte särskilt höga förväntningar eftersom jag är generellt misstänksam mot Free To Play konceptet.

[eos_image="669467"]inte bara en ytterligare Diablo klon?[/eos_image]

Men ett par timmar in med hackande, plundrande och dungeon byggande så kan jag inte undvika att underhållas. Cheezy humor, omän ibland överdriven, blandat med klassisk Hack n' Slash med korta, tidsbestämda slott passar bra in i vad det försöker vara. Ett skönt casual-lir som går att spela 5 minuter eller 5 timmar åtgången(men jag skulle nog inte kunna skriva under på att det håller att sitta 5 timmar framför).

Om detta håller i längden är svårt att säga då jag inte vet ännu hur påtvingande mikrotransaktionerna blir längre in i spelet, men just nu är det inom rimliga gränser.

Gillar du inte sarkastiska skämt, parodier på genren och allmänna överdrifter är detta nog inget för dig.

En bra genomgång av grunderna från TotalBiscuit, The Cynical Brit:

#blogg

Medlem
Den mäktiga jakten på den episka skatten!

Jag tycker inte det var så kul - fick verkligen den där dåliga free to play känslan av det. Det kan vara så att det blir bättre efter level 5 men ja... hmm


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Smaken är som baken. Får som sagt se när man lagt lite mer tid om det bekänner färg som ett klassiskt F2P koncept. Klart att utvecklarna vill tjäna sin hacka, men frågan är hur snyggt de sköter det

1
Skriv svar