dags att börja med guldvaskning.

Medlem
dags att börja med guldvaskning.

nu ska jag bara hitta en likasinnad kompanjon. Jag har fastnat i guldfeber efter att ha tittat på Gold Rush Alaska. Jag är fortfarande 25 år, och har visserligen lite skägg, men ännu inte bitter och gammal (bara bitter). Hela konceptet med att guld går att få fram är fett som fan. Dessutom att gång på gång får reda på att Sverige har en hel del guldmängder i sig.

Så, jag har redan införskaffat en vaskarpanna och lite provrör. Någon som är pepp på att joina? Runt sådär södertälje, strängnäs, mariefred, eskilstuna (hög guldhalt där)?

[ia=816532; large]

#blogg

phi
Medlem
dags att börja med guldvaskning.

Efter att ha investerat några år inom guld och silver så har faktiskt intresset ökat för att dra igång något mindre prospekteringsprojekt. Men då lutar det åt att köra det i norrland.

Får se vad det blir av det hela. Men det är onekligen en bra tidpunkt för det just nu.

Medlem

Ja, det är just det där med tidpunkten och Sverige som verkar nice. 1200 dollar per ounce är det uppe i. Vad är det för något du investerat i, när du menar guld o silver?

phi
Medlem
Skrivet av Simon Karlsson:

Ja, det är just det där med tidpunkten och Sverige som verkar nice. 1200 dollar per ounce är det uppe i. Vad är det för något du investerat i, när du menar guld o silver?

Det finns en stor sannolikhet att värdet på guld (och även silver) skjuter i höjden iom att inflationen stiger, något som jag anser är oundvikligt med tanken på hur statsskulderna ser ut i länder som framför allt USA och Japan.

Så vad jag menar med att investera i guld/silver är att köpa fysiskt investeringsguld- och silver. Att köpa guld- och silver-ETF:er är i princip värdelöst.

FInns en hel del info att läsa på om just guld och silver på bland annat http://www.libertysilver.se och http://www.goldsilver.com om det nu skulle vara intressant.

Medlem

Ska kolla upp det. :), skulle man haft pengar så vore nog koppar också jäkligt lukrativt att investera i.

Medlem
Skrivet av Simon Karlsson:

Ska kolla upp det. :), skulle man haft pengar så vore nog koppar också jäkligt lukrativt att investera i.

För mig räcker det med en kopp, kaffekoppen.

Skämt åsido, känns som man borde köpt guld för ett par år sedan dock, då var det väl bra mycket lägre? Kanske börjar bli dags att läsa på lite om det ändå, får ta och kika på de där länkarna...

Detta fick mig även att tänka på det gamla Amiga spelet Lost Dutchman Mine:

Medlem

2004 så låg det ungefär på 400 dollar per ounce så nog har det stigit.

Älskar videon btw. Spel tacklade nya perspektiv överallt förr.

1
Skriv svar