Hemma på hojen igen

Medlem
Hemma på hojen igen

Semester är underbart! Att vara bortrest är riktigt skönt, särskilt när man får spendera tiden med nära och kära. Men som ni alla vet, borta bra men hemma bäst! Att få komma hem, sova i sin egen säng, grilla, köra hoj etc etc det är bara det grymmaste!

Jag var något orolig över mina Bonsai som jag planterat ut. Under hela perioden vi var bortresta så har inte Malmö sett tillstymmelse till regn eller ens molnigt. Runt 25 grader varmt och strålande solsken... inte bara växterna svettades utan även jag som befann mig över 30 mil från mina små underbara träd!

Jag hade ju satt dem i skugga och hoppades på det bästa. När vi ankommer hem runt midnatt kan jag inte annat än att springa ur bilen för att genast genomföra en damage control i trädgården. Gräsmattan... gul och alldeles knastrig att gå på... skit samma tänkte jag och fortsatte mot mina träd. Härliga tider! Fortfarande lite fuktig jord och de uppvisade knappt några spår av ilska över de många soltimmarna de utstått. På med lite vatten och överösta med kärlek kunde jag fortsätta packa in från bilen och pusta ut.

Det var fler som svettades under semestern!

Inte lätt att vara fyrbening en sån varm sommar.

Meya däremot har njutit för fullt och passat på att springa spritt språngandes naken och blöjfri mest hela tiden Underbart

Självklart visar hon inte upp sig utan kläder på internet någon måtta får det ju vara!

Även jag fastnar på bild ibland.

De två sista är från ett av mina favoritställen i Malmö nämligen Torup och bokskogen. En helt underbar plats att vara på, rekommenderas varmt.

Nu ska jag trotsa lite duggregn och ta en tur på hojen. Ha det gott där ute i långa landet falukorv

#blogg

Medlem
Hemma på hojen igen

Superfina bilder. Gillar speciellt näst sista och den sista, men alla är fina.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Sista bilden var grym...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ah, tack för bilderna. Känns ju nästan som att man själv har semester när man hoppar in på din blogg och kikar!

Medlem

wow... härlig atmosfär i dina bilder ^^,)v
Snyggt!


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem
Skrivet av jonis:

Superfina bilder. Gillar speciellt näst sista och den sista, men alla är fina.

Tack jonis!

Skrivet av walter_iego:

Sista bilden var grym...

Bugar och bockar

Skrivet av 73mpl4R:

Ah, tack för bilderna. Känns ju nästan som att man själv har semester när man hoppar in på din blogg och kikar!

Ja men det är väl underbart Härligt att kunna förmedla lite semesterkänsla

Skrivet av bRAVEis:

wow... härlig atmosfär i dina bilder ^^,)v
Snyggt!

Tack tack!

1
Skriv svar