Skyfflaren slår till för rättvisan!

Skyfflaren slår till för rättvisan!

Idag har varit en sådan dag, en av de där då allt går fel, och som extra smör på moset så mötte jag en person som verkligen gjorde allt för bli brutalt mördad av ers egen resenär.
Nej förresten, inte "mördad", humant placerad ur livet, det låter finare. Jag har ingen lust att beskriva vad vi bråkade om, eller jo, det vill jag, och ska!

Det var en skitsak, en sådan där riktigt obetydlig skitsak. En olycka som bemöttes av ren aggression, vilket det eskalerade till från båda håll.

Jag står nära dörren på en nästan fullastad buss, vid nästa hållplats tänker denna...mup, med en billig mugg kaffe i handen, tränga sig på bussen utan att betala. Och som dessa ogenomtänkta planer brukar gå så smäller det tillbaka mot honom själv. "Smäller" som i att springa rakt in i mig med en smäll, för i andra handen höll han en Iphone, så ögonen var ****** inte på hans omgivning. Anywho! "BAM" in i mig, hans kaffe över hans egna fula T-shirt med japansk popgrupp tryck.
Det här gjorde jag med vilja, enligt honom. Som om jag skulle ha planerat denna "Attack på hans värld" Jag står där med en sådan där blick som man får när man inte tror att det är sant det som just hänt, min hjärna pendlar mellan Komiskt/aj fan... i en sekund eller två.
För så fort som han reagerat klart och tittar upp igen, för alla tittar vi nedåt när vi spiller något på oss själva, sådär för att verkligen bekräfta eller fastställa den nya fläckens position, för alla tvättar inte hela tiden, och på stressiga mornar tar vi vad vi har, eller hur.

Anywho igen, våra ögon möts och hanns är fyllda av ilska, mina med "skyll dig själv, du gjorde det där", Och hanns mun darrar, för hanns favorit japanska idol har smetat för mycket mascara över sitt dock/lillflicka lika ansikte.
Jag trodde att japanska popgrupper var sämst klädda, men personer som går med t-tröjor med tryck av sagda modeoffer har nått en ny nivå av "what the fuck are you wearing".

Nu lyfts locket och hanns läppar börjar flabbra okontrollerat, ansiktet börjar flamma i rött, och halsen börjar likna en Galapagos sköldpadda, han anstränger sig verkligen för att skälla ut mig för hanns egna misstag. Jag har hörlurar i öronen, hör inte ett ord han säger tack vare min egna utmärkta musiksmak.
Jag tänker nu...det här var en lustig dubbning men för skojs skull kanske vi ska höra den här komedin på det original språk den producerades. PRECIS! Jag valde att delta i min egen utskällning. Borde jag inte ha gjort. För det han sa till mig släppte lös besten! Nu bråkar vi, tjugo sekunder från knytnäve-mode. Chauffören Lägger sig nu i på uppmaning av andra passagerare, som tack och lov tog mitt parti för de såg hur det hela började. "Ut" sa han till herr fiskfejs, jag kallar honom fiskfejs från och med nu, om jag någonsin ser honom igen ska jag säga "Läget Fiskfejs!".

Den personen sa några extra ord när dörrarna stängdes, och vi åker vidare, Fiskfejs får stå där och härma en Marulk bäst han vill. Jag följer med stimmet, han kan stå kvar i botten slammet.

Resten av dagen har minsta lilla sak som kan gå fel, gått åt helvete. En sådan dag då man undrar varför i hela ***** gick jag upp klockan fem på morgon för!?

Men jag har haft tid att tänka, tankar som fått bränsle av dagens "höjdpunkt". Jag kom in på mörka tankar, som vad jag skulle velat göra med den där koljan. Vi har väll alla haft sådana tankar om någon, "What would you do if..." Och jag funderade på vilket verktyg skulle jag använda om jag vore en killer tagen ur en film eller spel.
Freddy har en handske med knivar, Jason har en Machete, Ghostface är värdelös.
Och jag kom fram till att verktyget jag skulle använda för att föra Tilapi till andra sidan är en spade, visst! Varför inte, hård som stål, kan vässa kanten, och den är praktisk också, kan gräva ner beviset när man är klar.
Samt öppnar den för många coola one-liners, "Gräv inte ner dig så" " dags att ta ett spadtag i ondskan", "Ska bara luckra livet ur dig" och så vidare.
Ooh, jag har ett krav, när jag klipper till ska den låta sådär Cartoony som ur gamla Tom & Jerry filmer, *SkaBoung!* *Paouung*

När vintern kommer kan jag klä mig i toppluva och byta spade mot skyffel, och lämna en ordnat skottad gång upp till mina offer. OCH BLI...DEN HÄMNANDE SKYFFLAREN! Då gick det upp för mig att folk älskar ju uber våldsamma hjältar nu för tiden. Så vad gör en till.
Om någon begår ett hemskt brott så kommer rättvisan snart hitta våldsverkaren intill en välordnad rabbat. Begonior ska bli mitt callingcard.

Skyfflaren tar tag i orättvisor! Det låter inte illa det.

(jag uppmanar inte till våld! Vanligtvis är jag lugn, men att behandla mig på det där sättet, att kalla mig för det han gjorde...Banner blir Hulken.")

Så låt oss fortsätta vara trevliga mot varandra.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skyfflaren slår till för rättvisan!

Shit, jag har problem som det är med att vara instängd i en SL-buss. Att få utskällning av en människa av den kalibern för något man inte har gjort hade frigjort den skånska ångvälten i mig. Så kudos om inga fysiska aktiviteter behandlades!

Inga nävar avfyrades den dagen, men det var nära, frågan jag ställer mig själv är om det hade varit han eller jag som svingat först. Inga garantier.

Så jag tar gärna emot din kudos och placerar den i en vacker blomvas.

Men är det inte hemskt att det bara krävs ett kort möte med en total **** för att sätta en ur balans och sabba hela ens dag.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jo, det är överjäkligt. Det sätter ringar på vattnet man inte kan kontrollera, det är en tuff nöt att processera för hjärnan.

Utbringar dessutom en téskål med mitt finaste té!

1
Skriv svar