Ärlig recension av Pacific Rim

Skribent
Ärlig recension av Pacific Rim

Jag kan redan nu skjuta ner alla dina förhoppningar om att jag ska krossa Pacific Rim med mina vassa formuleringar. Det är nämligen något i ekvationen med stora robotar och monster som slåss. Något som gör att jag inte kan tycka filmen är dålig.

MEN!

Guillermo Del Toro har ta mig tusan drabbats av någon slags hjärnblödning. För stora monster plus lika stora robotar borde klara sig bra utan att man använder sig utav comic reliefs. Jag skiter fullständigt i om filmen är förutsägbar, eller att Jax Teller bara kan spela Charlie Hunnam. Problemet är karaktärerna Dr. Newton Geiszler och Gottlieb. De finns där för att vara roliga och det gör att jag skruvar mig obekvämt i stolen. Charlie Day spelar Geiszler på ett sätt som får mig att vilja ställa mig upp och skrika könsord. Kanske för att karaktären är en ren kopia av den karaktär Ty Pennington spelar i Extreme Home Makeover. Jag HATAR Extreme Home Makeover för att det är kasst regisserat och så jäkla förutsägbart. Precis som Dr. Pennington i Pacific Rim. Detta förföljer mig hela filmen och gör att jag strax kommer lägga mig i fosterställning.

Å andra sidan är stora robotar rätt jäkla häftigt.

(Jag har druckit en halv kanna starkt kaffe.)

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Ärlig recension av Pacific Rim

Så 4/5 då.

Skribent
Skrivet av JurgenRapp:

Så 4/5 då.

Nä, tänker inte sätta något betyg.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Du får ta och se Atlantic Rim och sedan jämföra!

Medlem

Det Handlar ju om lite underhållning så jag tar inte en sådan här film på så stort allvar. Vissa saker bara är och ska inte klassas.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Det handlar ju om lite film underhållning och det tar jag inte på så stort allvar/seriöst. Vissa saker ska bara inte klassas enligt mig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skribent
Skrivet av chopper:

Det Handlar ju om lite underhållning så jag tar inte en sådan här film på så stort allvar. Vissa saker bara är och ska inte klassas.

Blir så jäkla trött på att det alltid måste finnas en comic relief med. Man måste inte alltid göra precis som man lärt sig på filmskolan.

Skrivet av Vonyx:

Du får ta och se Atlantic Rim och sedan jämföra!

Är det porrfilmen?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Får nog hålla med, och scenen då roboten slår igenom ett helt kontorshus och slaget stannar preciiiiis så att den bara dingar till en såndär newtons vagga var fan groan worthy.

Jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig av filmen, men den levde väl inte riktigt upp till mina förväntningar. Hade jag varit en såndär som gillar superostiga kaiju- filmer med folk i monsterdräkter så hade jag säkert älskat filmen, för det är precis vad den är. superostig b rulle, fast med AAA- budget och effekter.

Tror den helt enkelt var för "Japansk" för min smak.

Johan Olander: Atlantic Rim är den obligatoriska Asylum ripoffen


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av Zymac:

Får nog hålla med, och scenen då roboten slår igenom ett helt kontorshus och slaget stannar preciiiiis så att den bara dingar till en såndär newtons vagga var fan groan worthy.

Jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig av filmen, men den levde väl inte riktigt upp till mina förväntningar. Hade jag varit en såndär som gillar superostiga kaiju- filmer med folk i monsterdräkter så hade jag säkert älskat filmen, för det är precis vad den är. superostig b rulle, fast med AAA- budget och effekter.

Tror den helt enkelt var för "Japansk" för min smak.

Johan Olander: Atlantic Rim är den obligatoriska Asylum ripoffen

Jag gillade ju filmen för vad den var, men känner att Del Toro tabbade sig rätt mycke med uppenbara saker. Förstod att det var en Asylum-ripoff


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Vonyx:

Du får ta och se Atlantic Rim och sedan jämföra!

Citat:

Är det porrfilmen?

Nej, det är "mockbuster" versionen från Asylum (asylom?)

1
Skriv svar