Dags att runda av

Medlem
Dags att runda av

Inget skrivande på ett tag. Jag säger som reklamen vid sidan här "Det är mycket nu". För jäklar vad det snurrar på! Pappaledigheten går mot sitt slut. Arbetsintervju avklarad och jag håller tummarna för allt i världen. Jag ska åka hoj till Småland på fredag och gå på underbart sommarbröllop

Jag behöver runda av min pappaledighet, i bild och text och eftersom jag inte höll löftet om en bild på Meya från varje dag så ger jag igen med några stycken nu.

Samtliga är från dagen, utom en. Gissa vilken

Det känns skönt att ha skrivit ett inlägg. Det var liksom dags. Efter helgen får jag sammanfatta ytterligare, både från bröllop och hur resan gick på hojen. Herregud, jag ska köra 34 mil enkel resa.... med packning. Det kan bli tufft.

Sov gott vänner!

#blogg

Medlem
Dags att runda av

Långresor på MC kan bli en trevligt om man har tur med vädret och har planerat lite
Körde Västerås - Trelleborg i ett sträck (med tankningar och matpaus givetvis) på en KTM 640 SMC förra året. Vad jag kan ta med från det är att:
1. Kör aldrig för långt med tung ryggsäck, helst ingen alls. Packväskor is the shit.
2. Encylindrig MC är kanske inte det mest optimala för långresor pga vibrationer. Fick stanna flera ggr för att ruska igång känseln i fötter och fingrar.
3. Ta med avslappnande och uppiggande musik. Att lyssna på motorljudet är ju kul de 10 första milen
4. Fick en vältränad rumpa
5. Kommer göra om det, men på en annan hoj

Kan samtidigt passa på att tipsa om [http://www.ironbutt.se] om du får för dig att ta nån riktigt lång resa!

Lycka till och kör försiktigt!


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Långresor på MC kan bli en trevligt om man har tur med vädret och har planerat lite
Körde Västerås - Trelleborg i ett sträck (med tankningar och matpaus givetvis) på en KTM 640 SMC förra året. Vad jag kan ta med från det är att:
1. Kör aldrig för långt med tung ryggsäck, helst ingen alls. Packväskor is the shit.
2. Encylindrig MC är kanske inte det mest optimala för långresor pga vibrationer. Fick stanna flera ggr för att ruska igång känseln i fötter och fingrar.
3. Ta med avslappnande och uppiggande musik. Att lyssna på motorljudet är ju kul de 10 första milen
4. Fick en vältränad rumpa
5. Kommer göra om det, men på en annan hoj

Kan samtidigt passa på att tipsa om [http://www.ironbutt.se] om du får för dig att ta nån riktigt lång resa!

Lycka till och kör försiktigt!

Ryggsäck är tyvärr ett måste på den hojen. Har inte möjlighet för väskor i dagsläget.
Vibrationer har jag inte störts av än så länge, motorn är välbalanserad för att vara stånka. Men det kan jag vara beredd att revidera i morgon kväll.
Hörlurar och proppar kommer varieras.

Stort tack för ditt inlägg, kul att höra om fler som reser med sin hoj. Kommer du förbi Trelleborg igen så måste du höra av dig!

1
Skriv svar