Welcome Back Commander.. eller..?

Medlem
Welcome Back Commander.. eller..?

Har inte skrivit på ett tag, varför? Vet ej.. men nu är det dags igen!

Har inte hunnit med så mycket spelande i sommar, av den enkla anledningen att det har varit för varmt och att det är en total speltorka just nu (in my head at least!).

Men lite har jag hunnit med, främst Civ 5: Brave New World samt ett gäng indie spel (FTL, Sword of the Stars: the Pit, Teleglitch), jag har helt klart en "Love-Hate"-relation till roguelikes..

Fast det riktigt stora är att jag började spela World of Warcraft igen efter ett långt uppehåll, senaste gången jag gav spelet en chans var när MoP släpptes.
Den här gången verkar jag sitta fast igen, jag och en kompis har gjort en "Semi-Re-Roll" (ny server, samma klasser) på Aerie Peak.

Så, World of Warcraft denna moderna klassiker som alla känner till och tycker något om..
Min uppfattning?
Jo, Spelet känns helt kart fortf. fräscht, speciellt med alla förändringar det har genomgott sen jag spelade seriöst.
Saker som att Eastern Kingdoms och Kalimdor har fått sig en genomgång (Ja, länge sen jag vet.. men jag har inte levlat något från "scratch" på lääääänge).
En annan sak jag fastnade för direkt var "Pet Battles", sjuukt kul, speciellt eftersom att det påminner kriminellt mycket om de gamla Pokémon spelen man spelade i låg-/mellanstadiet

Så, spelar ni på Misery/Aerie Peak och ser en Mytacism (Troll Shaman) eller Hemsökt (Troll Warlock) springa runt se förvirrad ut så /w ett "Hej", jag bits inte... lovar!

TL:DR - Sommarens bästa spel? World of Warcraft och för att citera Jeremy Clarkson "and on that bombshell, I'll see you next time!".

Hoppas ni njuter av de sista dagarna av sommaren!

#blogg


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Welcome Back Commander.. eller..?

Intressant! då är vi inne på samma bana nu då, jag började också med WoW för ca 3 veckor sen efter ett långt uppehåll.
Tyckte att det var fränt med det "nya" transmod, så att man kan få in den gamla looken igen :). Så jag bestämde mig för att skaffa fulla Tier 1 på min shaman och rogue!

1
Skriv svar