Hårdvarutest: Corsair Vengeance K70 Silver - Tangentbord

Testpilot
Hårdvarutest: Corsair Vengeance K70 Silver - Tangentbord

Corsair Vengeance K70

Det är namnet på mitt nya tangentbord därhemma , efter många sökningar och diverse koll på olika sidor och prisjakt fastnade jag för just det tangentbordet.

Några detaljer som jag fastnade för var:

* Separat volymkontroll
Då jag fipplar med volymen jämt så ville jag ha det , mitt gamla G19 hade en ypperlig sådan.

* Smalare , inte så mycket dött utrymme på sidorna om själva tangenterna.
Vill ha det tight så man slipper ha musen så långt på sidan om tangentbordet , många andra hade stora ytor där med mycket plats som var tomrum.

* Mekaniska tangenter – Cherry Red.
Ok , i början tyckte jag det kvittade , men med min typiska stil att läsa på mer och nörda mig till max så blir man ju bara mer och mer kritisk och vill ha det bästa , det innebar mekaniska switchar på alla tangenter (K60/90 har inte mekaniska på alla tangenter)

Logitechs nya tangentbord föll på målsnöret genom att det hade bruna switchar och inte röda.

Ok .. nu till mina snabba reflektioner efter ett par dagars användande.

Nackdelar:
Volymkontrollen är ett metallhjul till skillnad mot det gummerade som G19 mfl logitech har , det är värdelöst att skruva volym på då man halkar runt som bambi på hal is då man skall byta volym.
Mild nackdel är att det låter rätt rejält , KLICKETIKLICK!!
Osäker nackdel: Usb passthrough funkade inte till min mus , orkade inte felsöka mer då jag ändå har en usb hub på skrivbordet.

Fördelar:
Oj! , hade glömt hur mekaniska tangentbord känns , den precisa feedbacken gör att spelandet går som en dans.
Med dessa cherry red så är det väldigt lätt motstånd mot de gamla häckar som jag själv kört på stenålderstiden , har t.ex. haft ett klassiskt IBM med fjädrar och som hade stålplatta som bottenplatta , det vägde verkligen BLY!
Även haft flera av de förhistoriska tangentborden som jag nu gissar på hade svarta switchar , försöker febrilt komma på namn på dessa så jag kan hitta dem men minnet är kasst.

[ia=831175; large]

Wow , det ser riktigt sexigt ut med de blåa starka skenet från bakgrundsbelysningen , det är väldigt ljusstarkt vilket är super!
Hela tangentbordet är ganska smalt vilket gör att jag sitter betydligt bättre då jag spelar.

Betyg .. klart godkänt! , jag är redo för en grym spelhöst!

Kiri OUT!

#blogg

Hårdvarutest: Corsair Vengeance K70 Silver - Tangentbord

Jag kan inte med ljudet från dessa "dyra" keyboards, man tycker de borde fixa det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är man oförskämd om man frågar efter en bild?

Testpilot

Ett tips Walter: Logitechs variant : G710 med bruna switchar låter dels lite pga av de bruna switcharna men också att logitech satt en liten gummiring på varje tangent för att dämpa ljudet.

BeeJac: ska försöka fixa bild imorrn kväll (fredag)

Skrivet av Harakiri:

Ett tips Walter: Logitechs variant : G710 med bruna switchar låter dels lite pga av de bruna switcharna men också att logitech satt en liten gummiring på varje tangent för att dämpa ljudet.

BeeJac: ska försöka fixa bild imorrn kväll (fredag)

Ska kolla upp det, tackar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot
Skrivet av BeeJac:

Är man oförskämd om man frågar efter en bild?

Dammigt o jäkligt och sladdar överallt ser man nu

1
Skriv svar