Lidandets helvete...

Medlem
Lidandets helvete...

Sitter och funderar om jag skulle ta mig till akuten eller om det kanske går över... Har under eftermiddagen haft ont i sidan av magen vilket efter lite sökningar kan vara allt från elakartade tumörer till mer realistiska njursten.
I samband med det tänkte jag dela nyheten om att Carema, vårdbolaget som har den ärofyllda uppgiften att värna och serva våra äldre byter företagsnamn. Efter lite negativ publicitet väljer man att slipa till sitt namn lite...

När jag först läste notisen i tidningen under lunchen läste jag fel, jag trodde dom hade valt namnet "Av Daga"... vilket hade varit fullt förståeligt till skillnad mot det verkliga namnet "Vardaga" som tydligen valts bland annat på grund av sitt svenska ursprung...?

Att man dessutom gjort en liten video om namnbytet är ju extra...va vet jag...

http://www.caremacare.se/hogertoppmeny/forkommuner/nyheter/ny...

Läste en notis på Facebook som var rätt sorglig egentligen. Om en person som varit på en lyxkryssning och sett en äldre dam. Personalen förklarade att det var hennes tredje resa på raken och när personen frågade damen var svaret att det blev billigare att bo på kryssningsfartyget än på äldreboende.
Maten ingick, sjukvården var bättre, hytterna städas, pooler och duschar finns i överflöd och underhållning varje kväll.

Och här sitter jag och funderar på om jag skulle ta mig till akuten, kanske är lika bra att passa på så länge jag har ett arbete och är under 65...

...tvi vale

#blogg

Medlem
Lidandets helvete...

Tog du dig till akuten?

Medlem

Nä, de gick över under natten

Skrivet av MakkeK:

Nä, de gick över under natten

Hur mår du idag?

Du har väl inte ätit för mycket kontaminerad fisk på dina fisketurer?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av MakkeK:

Nä, de gick över under natten

Hur mår du idag?

Du har väl inte ätit för mycket kontaminerad fisk på dina fisketurer?

No fisk, no risk...

Va faktiskt ut dagen innan på sjön och åt en kycklingsallad i båten, den hade jag glömt under helgen på jobbet så kan varit den som spökade lite...
Nåväl idag är allt hyfsat så jag har en extra dag att ta igen mina förlorade timmar i Skyrim. PS3ans hårddisk dog med mina xxx-antal timmar in i spelet...

1
Skriv svar