Jag undrar vad Youtube tänkte satsa på..

Medlem
Jag undrar vad Youtube tänkte satsa på..

.. Då video-streaming inte verkar vara deras fokus längre.

Börjar bli trött på att vara tvungen att ladda ner videorna i MP4 för att kunna titta på de.. Det går inte ens att streama en minut i 480p utan att börja om 14 gånger.

Hade det funnits ett alternativ hade jag använt det istället.

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Jag undrar vad Youtube tänkte satsa på..

Det är nått peering problem mellan telia och Google, Google skickar många teliakunder genom Köpenhamns (överlastade nod) istället för Arlanda. Ser att du redan postat i tråden jag gjort, men kolla gärna tråden på Swec jag länkar där, där finns fler potentiella fixar.

Dock ska det tilläggas att många av fixarna verkar bara fungera en liten stund om ens alls


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Jag håller med, det är riktigt dålig optimering, om den ens finns.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Videokonverteringen är inget vidare heller, får en massa pixlar här och var på mina videos.

Medlem

Inte bara youtubes fel. De flesta leverantörer har börjat med en trend av youtube farmar där de cachar populära klipp för att minska deras bandbredd utåt. Dessa klipp är ej i HD, så när du försöker öka så tar det eeeeeeeeeextra lång tid eftersom den först försöker i farmen.

Att din youtube börjar om kan vara många andra problem. Använder du dig av Google Chrome kan det vara en idé för dig att spana in hur du av-aktiverar Pepper Flash som är ett av många googles påhitt... Men troligen är det dessa farmar som ställer till störst problem när det kommer till hastighet...

Medlem

Finns lite lösningar på detta, som att byta DNS eller som det här inlägget förklarar på reddit.

http://www.reddit.com/r/Android/comments/1axwab/you_tube_beco...

Skrivet av Epoxlol:

Finns lite lösningar på detta, som att byta DNS eller som det här inlägget förklarar på reddit.

http://www.reddit.com/r/Android/comments/1axwab/you_tube_beco...

Men man ska väl inte behöva göra det; alla är inte så duktiga på att byta DNS hit och dit. Tycker de borde åtgärda problemen nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Epoxlol:

Finns lite lösningar på detta, som att byta DNS eller som det här inlägget förklarar på reddit.

http://www.reddit.com/r/Android/comments/1axwab/you_tube_beco...

Men man ska väl inte behöva göra det; alla är inte så duktiga på att byta DNS hit och dit. Tycker de borde åtgärda problemen nu.

Håller med helt och hållet, dock så kostar ju bandbredd och såklart försöker de spara pengar så gott de kan.

Reklamen som de tjänar pengar på buffrar väl också? *host host*

Medlem

Haha ja.. Reklamen buffrar alltid upp omedelbart, så där är det inga problem.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar