Diablo och annat smått.

Medlem
Diablo och annat smått.

Jag köpte Diablo III igår, och jag kan inte låta bli att fundera på vad Blizzard gjort så länge med spelet. Eftersom jag spelade Torchlight II några veckor tidigare jämför jag de två. T2 kostar mindre hälften och verkar vara ungefär (läs precis) likadant. Det är väl MP-delen som de lagt krut på antar jag. Ja ja en besvikelse för mig är det ialla fall. Det känns tråkigt eftersom jag dagen innan lade undan Splinter Cell: Blacklist som var riktigt riktigt bra, och ville fortsätta med ett spel som man inte kan lägga ner. Jag gillar verklgen stealth shooters såsom Hitman, Dishonored, och den är ett sådant lyft från SC: Conviction som jag inte gillade nämnvärt.

Jag borde köpt Saints Row IV istället, men jag ville inte spela ett sandlådespel strax innan GTAV.

Jag köpte även Pikmin 3 som jag tänkte skulle tilltala barnen, men där gick jag bet, förstår mig inte på dem ibland. Hrmf! Den var kul i alla fall. De sitter bara med sina tråkig Iphone-spel. Nästa WiiU-spel blir väl Windwaker HD tror jag.

Höst och och så lite speltid. Stressad att spela klart för att ha spelat, inte för att spela. Knepigt.
Jag brukar ju vara pepp på att köpa nya spelprylar, men PS4/X1 är jag inte så intresserad av, särskilt Var är de roliga spelen? Finns ju fortfarande så många spel till de "gamla" next gen-maskinerna som jag vill spela. GTAV, Thief IV, Saints Row IV, Rayman, Windwaker, ZombiU, Lego city, Watch dogs och Brothers men bara om jag kan få det gratis.... och så var det ju det där med att renovera huset också.

Spela: Blacklist, Last of us, Tomb Raider
Spela inte: Star Trek

Och något helt annat... sluta tvinga på mig 3D-biofilmer! 3D ger inget mervärde utan gör det bara dyare att gå på bio, vilket jag som konsekvens sällan gör. Folk kan inte heller bete sig. Är det så svårt att hålla tyst i två timmar? Uppfostra det svenska folket!

Puss

#blogg

Testpilot
Diablo och annat smått.

Låter som du diggar samma typ av spel som mig , krypa runt i väggarna på Deus Ex : Human revolution eller smyga och strypa folk i Dishonored

Tomb Raider är ett riktigt bra spel trots alla Quicktime events , just det mjuka flytet i spelet tilltalade mig mycket.

Jag spelar Saints Row IV och har jättekul , GTA V lockar inte trots all hype.

Medlem

Ja jag kollade in din spelsamling, men du gillade inte Dead island ser jag. Den är aningen oslipad men bra... ändå. Tomb Raider, det borde vara brottsligt med QTE, men visst var den bra det till trots. Hade dock gett full pott om det varit några fler pussel a la Tomb Raider.

Skrivet av Harakiri:

Låter som du diggar samma typ av spel som mig , krypa runt i väggarna på Deus Ex : Human revolution eller smyga och strypa folk i Dishonored

Tomb Raider är ett riktigt bra spel trots alla Quicktime events , just det mjuka flytet i spelet tilltalade mig mycket.

Jag spelar Saints Row IV och har jättekul , GTA V lockar inte trots all hype.

Det jag stör mig på i Tomb Raider är att grafiken är "rörigt", dvs. de har inte optimerat den så att man ska se detaljerna i gröten. Spelen som Uncharted hade total koll på detta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Harakiri:

Låter som du diggar samma typ av spel som mig , krypa runt i väggarna på Deus Ex : Human revolution eller smyga och strypa folk i Dishonored

Tomb Raider är ett riktigt bra spel trots alla Quicktime events , just det mjuka flytet i spelet tilltalade mig mycket.

Jag spelar Saints Row IV och har jättekul , GTA V lockar inte trots all hype.

Det jag stör mig på i Tomb Raider är att grafiken är "rörigt", dvs. de har inte optimerat den så att man ska se detaljerna i gröten. Spelen som Uncharted hade total koll på detta.

Tyckte inte Tomb Raider hade det fenomenet , men väl Witcher 2 tycker jag har vissa ställen där grafiken känns rörig mest i skogsmiljöer där jag tror deras kantutjämning gjorde att det kändes plottrigt.

1
Skriv svar