I tunnelbanan är även de smarta idioter

Flakmonkey
I tunnelbanan är även de smarta idioter

Det är lite kul hur vissa personer tänker. Här står ca 100 pers och tittar på ett tåg som har dörrarna stängda. Det är det eftersom det ska tas ur trafik och vi väntar då på att ett nytt tåg ska komma. Trots detta är det människor som tycks tänka "Jahapp, här står visst en massa korkade människor som bara väntar på dörrarna istället för att trycka på knappen så att de öppnas, vilka idioter! Haha fanns vad smart jag är som kom på det!" Sen trycker de på knappen och självklart händer inget. Fascinerande hur vi fungerar...

#blogg

Medlem
I tunnelbanan är även de smarta idioter

Hmm. Jag har dock varit med om (flera gånger faktiskt) att en person står utanför en dörr från början och väntar på något orelevant. Sedan kommer nästa person, som ska göra något annat. Person nummer 2 tror att person nummer 1 väntar på samma sak, och ställer sig bredvid och väntar istället för att gå in genom dörren och göra det som ska göras. Detta upprepas upp till 30 personer innan person nummer 31 kommer, tittar sig omkring, och sedan faktiskt provar dörren, ser att den är öppen, går in, och blir sedan förföljd av snopna miner som följer efter.

Medlem

lyser det grönt trycker jag!

Medlem

Det är tvärtom de som inte blint gör som alla andra utan verkligen själv tar reda på saker och ting som är smarta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Dumt att ens ha den där knappen där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det dumma här är att ingen kommunicerar. Istället för att knäppa en bild och idiotförklara killarna kunde du ha talat om hur det ligger till.

Flakmonkey
Skrivet av Tybalt:

Det är tvärtom de som inte blint gör som alla andra utan verkligen själv tar reda på saker och ting som är smarta.

Sant, utan månniskor som tänker "utanför boxen" skulle vi inte kommit långt, men jag tycker samtidigt att det kan vara smart att läsa skyltar och läsa av omgivningen också. Och ja den här killen kunde göra det, han frågade sen en annan person på perrongen om vad som skedde och blev då hänvisad till ljusskylten som sa "Ingen påstigning"

1
Skriv svar