Phonebloks - For a phone worth keeping

Medlem
Phonebloks - For a phone worth keeping

Detta är vad vi behöver. Ett koncept som är hållbart, och som är värt att satsa pengar på.

Gör din röst hörd och se vilken otroligt bra idé detta faktiskt är. Tillsammans kan vi nå målet!

https://www.thunderclap.it/projects/2931-phonebloks

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Phonebloks - For a phone worth keeping

Precis, det är bara slit och släng produkter som produceras hela tiden.

Riktigt smart idé, men jag tror det kommer bli som med många andra saker som är riktigt bra, "det är för dyrt", kommer någon säga och så traskar man vidare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Förmodligen, tyvärr. Men jag älskar konceptet, och ser gärna en sådan telefon släppas. Jag skulle absolut ha en!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Stag:

Förmodligen, tyvärr. Men jag älskar konceptet, och ser gärna en sådan telefon släppas. Jag skulle absolut ha en!

Samma här, verkar vara en finfin idé.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gillar man konspirationsteorier (vilket jag gör, de kan vara underhållande) så finns det ju alltid idén med planerat åldrande vilket skulle göra att kanske inte så många företag vore intresserade i något sådant här. Jag såg filmen Glödlampskonspirationen i ämnet för ett tag sedan och den var rätt intressant.

Själv gillar jag idén med den här telefonen, riktigt smart och skulle passa mig känner jag eftersom jag inte vill byta så ofta.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Konspirationsteorier? Det är väl allmän kunskap att det är så?

Hur länge håller en plasma-tv och hur länge höll en vanlig "tjock-tv"? Min farfars gamla tjock-tv har hållit i 50 år snart. En plasma dör efter ett par år typ...

Jag älskar koncept som detta, att man kan anpassa efter sina egna önskemål. Det är därför jag har Android idag.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Kallar det mest konspirationsteori eftersom inget företag vill kännas vid konceptet alls även om det, som du skriver, är mer eller mindre allmän kunskap.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Sant så sant....

Om man ville skulle man kunna göra en mobiltelefon idag som är långt bättre än de som göras, utan att nödvändigtvis skulle bli dyrare än dagens flaggskepp.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

phi
Medlem

En god idé men som lär vara svår att få igenom med hjälp av andra stora företag just pga planned obsolescence.

Det är tyvärr "slit och släng" som gäller idagsläget och det är väldigt svårt att komma ifrån.

Medlem

Jag gillar idén men det finns väldigt många och stora hinder innan det kan bli verklighet. För att ta upp en av de enklare problemen; storleken. Dagens mobiler är så små på grund av smart design. Alla delar är smart inlagd för att göra mobilen så liten som möjligt.

Ett annat lite större problem är hur vissa saker ska kunna fungera med andra. Jag är väldigt dålig på hårdvara men hur ska man säkert kunna veta att en kamera fungerar med en gammal CPU, och så vidare...

Medlem

Om detta blir verklighet får man anta att de som tillverkar moduler gör hårdvara som är specifikt designad för att fungera med just denna telefon och detta system. Det behöver ju heller inte vara så att alla delar fungerar med varandra, utan att det finns specifika krav för vissa delar ser jag som naturligt.

Storleken är som du säger en helt annan grej med denna telefonen, men samtidigt leder "segmenteringen" till att man inte behöver ha samma mängd lödning osv.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar