Tick tack

Medlem
Tick tack

Så blev det en afton i tiden tecken. En afton av klock-produkt-fotografering.

Som modell har jag en oerhört vacker tysk flicka. Född någon gång på 40-talet i Schweiz och har antagligen blivit adopterad och uppfostrad av en tysk pilot under sina första levnadsår under andra världskriget. Om hon någonsin varit i strid vill hon inte berätta men det kan verka tveksamt då hon fortfarande 70 år gammal är i mycket gott skick.

Jag hittade som rekvisita en tidning hemma från 1922. Fantastiskt roligt att ha en hel hög tidningar från åren då huset är byggt. Den beskriver hur tyskarna firar jul och är en del av en julspecial i tidningen Stridsropet.

Modell nummer två är också en dam med schweiziskt ursprung. Hon heter Omega och är av modellen Seamaster. Den livfulla och vackert patinerade urtavlan berättar en historia från någon gång i mitten av 60-talet. Att hon fyller 50 om bara två år kan ingen riktigt förstå då hon har samma klassiskt vackra utseende som då hon var ung.

Nu är det dags för mina små tjejer att gå och lägga sig. De tackar för visat intresse och hoppas ticka i många långa år framöver.

#blogg

Medlem
Tick tack

Otroligt vad fin klocka #2 är trots alla år!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Första bilden var helt suverän. Älskar klockan också, läderarmband och en urtavla som slitits av tidens tand.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar