Börjar tröttna på spelvärlden...

Medlem
Börjar tröttna på spelvärlden...

Upload, download, inload, outload, f2p, mikrotransaktioner, digitala nedladdningar, drm...Fuck it! Vad hände med glädjen att gå till en butik, köpa ett spel, småläsa instruktionsboken på bussen på väg hem, köra i spelet och..spela?
Börjar tröttna på allt runtikring skit som dyker upp. Gapande snorungar så fort inte ett spel innehåller multiplayer?
Sp spel som blir mmorpg fast ingen bett om det. Moba, plooba, bluuba blah blah..
Och värst! Dessa jävla ipad osv spel med sina mikrotransaktioner! Usla spel ingen jävel skulle betala fullspris för. Kom igen!? Köp ett nytt liv, tio spänn! Du har 2000775672552 poäng till kvar till nästa level! Köp, bara tio kronor!
Det där coola svärdet! Fem diamanter! Va? Vilka diamanter? Jag har ju spelat ihop en miljon mynt! Jaha såna man kan köpa för tjugo spänn eller mer!
Och så alla dessa dlc..suck!
Grafikkåt som jag är kommer jag väl aldrig sluta förundras över spel eller sluta spela. Men jag saknar fan psx tiden..tack o hej..for now

#blogg

Medlem
Börjar tröttna på spelvärlden...

Jag håller med. Jag saknar tiden jag faktiskt kunde låna mina kompisars spel

Testpilot

DLC gör mig inte så mycket men dessa F2P "fria" spel , de förstör ju spelglädjen i spelen genom att de balanserar hela spelet runt att man måste pröjsa för att komma till nästa nivå.

BLÄ!

Medlem

"Flertal spel mystiskt försvunna från xbox market" jupp thats digital world for ya! Tacka vet jag fysiska varor...

Medlem

Haha, allt jag läste var "mummel, mummel, det var bättre förr. På min tid så..... Minsann!"

Skämt o sido. Mig stör det inte så mkt, så länge det finns alternativt. Det får gärna släppas tio appar/indie/whatever om dagen, så länge som det samtidigt släpps ett kvalitetsspel i halvåret (minst). (Jag antar att andra vill ha spelen tätare än så, men jag har inte tid för så mycket mer än så.... :/ )


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ha ha jo men det va ju bättre förr! Även om det va sämmre

Skribent

Jag är ju en nostalgiker av rang, men fan, det var verkligen inte bättre förr. Kör Power Rangers: Rescue och du kommer garanterat slänga dig över varenda f2p med pay to win


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det enda jag stör mig på är att man idag kallar det DLC och inte expansion. Expansion är så mycket coolare.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Det enda jag stör mig på är att man idag kallar det DLC och inte expansion. Expansion är så mycket coolare.

Fast för mig är det två olika saker, även om jag vet att det ena inte utesluter det andra. För mig är en expansion ett större uppdatering med signifikant mängd innehåll och förändringar, medans DLC mer är extrasaker såsdom ett par banor, skins och så vidare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nja själva spelmekaniken, grafiken osv va ju inte bättre, men allt runtikring. Ett spel var ett spel..man hade't i handen, klart å färdigt (i bästa fall) nu ska de va online konton, profiler, småsaker jada jada.. Så ja vet inte ja..

Skribent
Skrivet av dukedoom72:

Nja själva spelmekaniken, grafiken osv va ju inte bättre, men allt runtikring. Ett spel var ett spel..man hade't i handen, klart å färdigt (i bästa fall) nu ska de va online konton, profiler, småsaker jada jada.. Så ja vet inte ja..

Jag förstår.

Fast tror du inte det är en fas, mycket av det jobbiga med F2P? Men visst, det var skönt när det bara var att tuta och köra. Samtidigt har mitt spelintresse aldrig varit så här stort.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar