Medlem
GTA V

Vilket jävla spel GTA V är alltså. Sitter dygnet runt o bara spelar...

#blogg

Medlem
GTA V

Det är ett bra spel, men själv stör jag mig något enormt på fyskien i spelet.
Speciellt flyg och helikopter fysiken.
Inte ens en packad ryss skulle flyga så instabilt med helikoptern som man gör med 100/100 i piloting.
Vad som är ännu störigare är att all ai verkar flyga som på räls.

Men sen i gengäld så flyger jag modellflygplan och helikoptrar så det kanske bara är jag som stör mig på det?

Medlem
Skrivet av xermalk:

Det är ett bra spel, men själv stör jag mig något enormt på fyskien i spelet.
Speciellt flyg och helikopter fysiken.
Inte ens en packad ryss skulle flyga så instabilt med helikoptern som man gör med 100/100 i piloting.
Vad som är ännu störigare är att all ai verkar flyga som på räls.

Men sen i gengäld så flyger jag modellflygplan och helikoptrar så det kanske bara är jag som stör mig på det?

Helikoptern blir så svajig för att du överkompenserar eftersom kameran släpar efter, testa att flyga med "innifrån" vyn så blir helin MYCKET stabilare, kändes nästan som ett krav för att få guld i flygskolan då man ska flyga heli på tid.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av xermalk:

Det är ett bra spel, men själv stör jag mig något enormt på fyskien i spelet.
Speciellt flyg och helikopter fysiken.
Inte ens en packad ryss skulle flyga så instabilt med helikoptern som man gör med 100/100 i piloting.
Vad som är ännu störigare är att all ai verkar flyga som på räls.

Men sen i gengäld så flyger jag modellflygplan och helikoptrar så det kanske bara är jag som stör mig på det?

Helikoptern blir så svajig för att du överkompenserar eftersom kameran släpar efter, testa att flyga med "innifrån" vyn så blir helin MYCKET stabilare, kändes nästan som ett krav för att få guld i flygskolan då man ska flyga heli på tid.

Skall ge det ett försök, men som rc helikopterpilot tittar jag direkt på hur helikoptern rör sig så antingen så är den externa kameravyn sjukt buggad, eller så kommer jag inte märka någon skillnad.

1
Skriv svar