Francis om mikrotransaktioner

Flakmonkey
Francis om mikrotransaktioner

Det här med mikrotransaktioner har varit en het potatis som blivit än mer aktuell iom släppet av en ny konsolgenerationer där än mer fokus tycks ligga på att låta oss köpa tillägg till de spel vi redan köpt. Personligen tycker jag att det kan vara en otrolig bra och otroligt dåligt. Vissa utvecklare och utgivare ger oss verkligen valuta för pengarna, inte bara i det extra innehållet som går att köpa utan även i grundspelet i sig. Problemet är ju när du dels får betala 600 kr (konsolspel) för ett spel som innehåller väldigt lite och sen betala igen för att få fylla på med det innehållet som borde varit där från början. Sen så har vi ju också läget där man betalar för att få saker som man annars måste kämpa för. Just det har jag otroligt svårt för, speciellt om det ger dem fördel i ett multiplayer-spel. Men det är kanske bra jag?

Hursom så har Youtube-kändisen Stephen Boogie Williams gjort två filmer där han pratar om det här som jag tycker är både roliga och intressanta. Den första gör han som sin karaktär Francis (rolig) medan den andra är som sig själv (intressant)

#blogg

Inaktiv
Francis om mikrotransaktioner

Har gillat Boogie men efter det han sa i andra klipp han lagt upp på Youtube att han är en Playstation fanboy så tappade man intresset, som i dessa klipp där han klagar på mikroköp på Xbox men nämner inget att Playstationspel också har mikroköp,

ska man titta på en kritiker då ska man se på nån som inte valt sida,
hur ska man lita på Boogies uttalanden när Sony dränker han i spelkonsoller och spel.
Man biter ju inte den hand som föder en.

1
Skriv svar