Älskar av någon anledning omslaget

Inaktiv
Skrivet av Mack3:

Älskar första mafia och håller comkri funderar på ett 5970 men vill ha physx till mafia.......

ett ord " HAVOK ",era dumma jävla pengakrävande spelutvecklare idag.....

" WOW vi får extra betalt om vi använder Physx" jo det går precis o göra allt det där med havok.....

Havok kostar pengar att använda, PhysX är gratis. Nvidia betalar inte utvecklarna att använda PhysX på GPU, däremot så ger de utvecklingshjälp gratis i vissa fall.

Nej, det går inte att göra alla grejer med Havok, därför att Havok har inget GPU-stöd än, och det lär inte komma speciellt snabbt heller eftersom Intel äger Havok och de säljer inga prestandagrafikkort.

Vad finns det för alternativ idag? Inget. Det är Nvidia själva som köpt upp Ageia/PhysX och sen utvecklat det för användning på grafikkort.

Sen tycker jag det är lite trist att förhandsgranskningen klagar på PhysX-effekterna och tycker att det är onödigt. Personligen ser jag allting som ger mer än vad konsoller gör idag som ett plus. Med så mycket konsollkonverteringar som görs idag, så är i alla fall PhysX ett plus som bara går att få på PC.

Trist att det inte finns på ATI, men så är det när de inte har något konkurrerande alternativ idag. Ser fram emot dagen då vi får se det första spelet med fysik på GPU på ATI, men det lyser med sin frånvaro. ATI verkar helt enkelt inte lika intresserade som Nvidia av detta.

Hur gör man rent praktiskt för o använda ett nvidia kort till PhysX?

Äre bar o sätta i det på sitt Moderkort med 2 graffe platser o sen..??


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Medlem

Trist med så liten stadsyta!

Hatar små spel.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag har aldrig förstått mig på de som kritiserat bilkörningen, för mig har det varit den bästa känslan för ett spel i "den genren".
Glad att höra att det RIKTIGA spelläget påminner om 1:ans.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar