FIFA-utvecklarna måste vara sadister

Flakmonkey
FIFA-utvecklarna måste vara sadister

Det är enda förklaringen till några av de "skills"-spel som finns. Jag använder citationstecken eftersom det känns som om det snarare är tur än skills som behövs för att klara de mest diaboliska testen. Mest plågsamt är det när man ska slå crossbollar/inlägg i tunnor som står en bra bit bort. Kan lika gärna blunda och trycka på knappen. Eller det är nog lite överdrivet ändå. Siktar jag så hamnar bollen ändå på tunnorna men om de trillar i, studsar på en kant eller helt enkelt hamnar mellan dem känns extremt slumpmässigt. Ändå så har jag gett mig fan på att klara det, så jag sitter där i soffan och svär över orättvisan och de sadistiska personerna som designat det hela på det här viset. Svin är vad de är!

#blogg

Medlem
FIFA-utvecklarna måste vara sadister

Kan bara hålla med. har slutat att ens försöka på dem utan pillar mig i naveln istället tills matchen laddats klart,,,

Medlem

Jag testade demot till FIFA14 för ett tag sedan. Jag lyckades inte klura ut hur man styrde straffarna på ett bra sätt. Inte heller hur man styrde vilket håll målvakten skulle slänga sig, det känndes som allt var helt slumpat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag testade demot till FIFA14 för ett tag sedan. Jag lyckades inte klura ut hur man styrde straffarna på ett bra sätt. Inte heller hur man styrde vilket håll målvakten skulle slänga sig, det känndes som allt var helt slumpat.

Med kontroller styr du räddningarna med höger joy.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Med kontroller styr du räddningarna med höger joy.

Hmm, jag tycker jag testade allt... får kolla nästa gång man spelar då. Tack.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Flakmonkey
Skrivet av AndyZedd:

Kan bara hålla med. har slutat att ens försöka på dem utan pillar mig i naveln istället tills matchen laddats klart,,,

Har turen att spela det på PS4, då slipper man underbart nog de långa laddningstiderna... Dock är det ju lite skrämmande på samma sätt eftersom det innebär att jag väljer att genomföra de här träningsövningarna helt själv när jag skulle kunna spela en match

Skrivet av conthox:

Jag testade demot till FIFA14 för ett tag sedan. Jag lyckades inte klura ut hur man styrde straffarna på ett bra sätt. Inte heller hur man styrde vilket håll målvakten skulle slänga sig, det känndes som allt var helt slumpat.

Siktet på straffarna var nog fasen helt random för med mätaren i mitten och utan att sikta så sköt jag 3 meter över mål uppe till höger


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av AndyZedd:

Kan bara hålla med. har slutat att ens försöka på dem utan pillar mig i naveln istället tills matchen laddats klart,,,

Har turen att spela det på PS4, då slipper man underbart nog de långa laddningstiderna... Dock är det ju lite skrämmande på samma sätt eftersom det innebär att jag väljer att genomföra de här träningsövningarna helt själv när jag skulle kunna spela en match

Haha då är det ju du och inte EA som är sadist hehe, nej de är sadister och du är masochisten,,,Ajajaj.

1
Skriv svar