Hårt klimat i mellandagsrean!

Medlem
Hårt klimat i mellandagsrean!

Gjorde ett snabbt besök på Elgigantens mellandagsrea under dagen, tänkte plocka upp något PS4-spel såhär en dryg månad efter releasen så att jag äntligen kunde spela på min konsol. Vägrar ju betala över 500kr/spel (bortsett från specialutgåvor) och har således spelat Fifa 14-demon på min PS4 de senaste veckorna.

Som väntat lös dock erbjudanden med sin frånvaro och skrikande gula prislappar hade slängts upp över varenda lediga utrymme, alla med samma gamla priser jag kunde handla för även förra veckan. Folk verkar dock bli hysteriska över den tillagda texten "Mellandagsrea" och köerna var såväl långa som tjocka. Lite som mig efter julens alla matbord.

En lustig liten iakttagelse från spelavdelningen var dock konsolhyllorna, då suget verkade vara stort efter precis allt utom Nintendos senaste hjärnsläpp. WiiU stod nämligen orörda i mitten medan såväl PS4, PS3(12GB), PS3 (500GB), Xbox 360 (Halo 4 bundle), Xbox 360 (250GB) och Wii Mini alla lös med sin frånvaro.

En situation som krävde ett snabbt foto, händelsen var ju en pricksäker illustration över hur konsolmarknaden ser ut idag. Det saknades bara en hög oköpta Xbox One på pallarna.

Kan annars tycka att årets mellandagsrea är betydligt sämre än fjolårets. Då lyckades jag i alla fall spara runt 7000 kr på uppgradering av hemmabion, i år verkar det inte bli någonting. Du som läser får dock mer än gärna dela med dig av bra kap! Annars har vi ju alltid Januarirean att se fram emot!

#blogg

KoP
Medlem
Hårt klimat i mellandagsrean!

Mellandagsrean är en hoax. Det är ju någon form av rea året runt i dom flesta butiker ändå.

Handelsbranschen har på ett helt fenomenalt sätt våldtagit ordet "rea" under så många år nu att begreppet har blivit helt urvattnat.

Det är svårt att höja på ögonbrynen nu för tiden när man ser denna ilskna, röda rea-skyltning.

Inaktiv

Jag tycker att alla butiker har mellandagsreor året om. När det väl blir mellandagsresa så tycker jag att det inte blir nå billigare.

Det är väl just stora röda/gula skyltar som får folk att handla.

Medlem

Håller absolut med. Mellandagsrean lever mer på sitt namn än de faktiska erbjudanden som finns. Var ute en sväng även idag och såg att många (bland annat Media Markt) faktiskt höjt vissa av sina priser inför folkstormen (bland annat slagit på en femtiolapp på PS4-spelen).

Är man dessutom van med internetpriserna och den snålshopping man med enkelhet kan utföra där så känns butikspriserna ytterligare sämre.

1
Skriv svar