Gaming update.

Medlem
Gaming update.

Det är ganska få spelrelaterade inlägg i det här forumet, så här kommer ett menlöst men ett spelrelaterat sådant.

Jag köpte 3D Mario till WiiU till barnen i julklapp. Jag erkänner att jag hade svårt att inte öppna den själv innan jul. Det var med andra ord en julklapp lika mycket till mig som till barnen. Att på juldagen starta Mario i högupplöst sprakande grafik är härligt underbart. Jag blir på bra humör bara av att se grafiken.Spelvärde går före grafik, men kombinera de två och du får det faktiskt roligare. Nåväl vi tre startar, och tack och lov att jag slipper Wii-kontrollen (går att spela med både padda och Pro). Vi ömsom hjälper varandra och ömsom tävlar för att nå flaggan och mål. Tävlar för att få flest poäng och med stolthet bära kronan på huvudet på nästa bana. Det är med andra ord för första gången roligt (och viktigt för att kunna vinna) att samla poäng. Jag är så glad igen att jag har ett WiiU och kan spela med barnen. (New Super Mario är också ett fantastiskt spel tillsammans.) Köp! Köp!

Ensam har jag dock spelat AC: Black flag. Med tvekan köpte jag det billigt till Xbox. Eftersom AC III (Nord Amerika) var ganska dåligt, hade jag inte så höga förväntningar, men det var ju riktigt bra. Mot förmodan var det kul att åka piratskepp och slåss på havet. Det trodde jag verkligen inte. Om utvecklarna bara kunde låta bli att byta till nutid då och då, jag har i alla delar tycker det är förfärligt tråkigt att byta miljö. Köp!

I brist på nya spel har jag köpt Crysis 3. Väntade mig inte mycket av heller, men herregud, det är inte ens medelmåttigt. Har kommit till sista bossen, men vet inte om jag orkar försöka ens. Undvik!

ZombiU för 149.- är helt klart värt också, för de få som nu äger en WiiU. Köp!

Zelda Windwaker HD.... nja.. den är väl ok... jag har ju "A Link to the past" som favvo, så det här är långt ifrån lika bra. Det är för få dungeons, och det är tråkigt att åka båt. Så pass att jag inte orkar klura ut ett av pusslen. (Vill inte kolla walkthrough). Kanske köp! Däremot "A Link between two worlds" till 3DS, är ett nytt mästerverk. Inte ett dugg svårt men kul. Köp!

Väntar på att Saints Row IV ska ner i pris, vill ha ett nytt sandlådespel.

Vem det nu var, rekommenderade boken "Ready player one". Tog till mig det tipset och har nu läst klart den. Jag är ju en inbiten Gamer och har levt på 80-talet, två saker som boken handlar om, så det var roligt att läsa bara av den anledningen. På något sätt gör dock detta på det hela, någotvis svårt att ta till sig boken som en seriörs Sciene fiction. Det blir mer som en pinsam "Liftarens guide till Galaxen". Om man nu bara lyckas skaka ifrån sig det och omfamna bokens idévärld (nutida typiska modeord applicerat i en påhittad framtid, (dvs MMO + avancerad Oculus + 80-talet + gamer) så är den riktigt rolig att läsa. Jag ville gärna läsa vidare och följa huvudpersonen till slutet. Jag kan tänka mig att det krävs en Gamer för att för uppskatta boken och dessutom, vänta dig ingen nobelprisaspirant. Köp!

God fortsättning på det nya året...

#blogg

Gaming update.

Håller med dig, "Crysis 3" var ingen höjdare även om det var snyggt. Storyn är inte tillräcklig engagerande, eller så är det utförandet som är fel.

Du har väl inte missat "Uncharted"-spelen? Där har du bra underhållning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Crysis 1 var medelmåttigt, Crysis 2 sög, så jag gav mig aldrig ens på trean. Dagen då jag får barn - då ska jag skaffa mig en nintendo-produkt! Inte för att jag inte skulle kunna ha kul med en nu, men jag spelar så sällan konsolspel.

Medlem

Yes, De har jag kört. Mycket bra spel men eg. medioker gameplay tycker jag. Spelen lyfter dock jättemycket av att röstskådepeleriet är så himla bra. I Last of Us är det dock gameplayså att allt är top notch.

Medlem

Tack för tipsen!
Ska ha det du skrev om barnen i åtanke när ekonomin infinner sig för att skaffa något till mina två illbattingar.


signatur

/MJ

1
Skriv svar