Svårt att sova

Medlem
Svårt att sova

På internet hittar man det mesta och som en van internetsurfare så har man även sett det mesta mellan himmel och jord. Tänkte börja med pistolskytte till sommaren och sökte därför på Youtube efter lite recensioner på olika 22:or och liknande man kan köpa. Klickade mig vidare mellan olika länkar som fanns på beskrivningarna av videorna och kom till slut fram till "det" klippet.

Kommer inte länka till eller ens skriva ut vad det var i klippet men det ligger upplagt av flera källor på tuben. Vad som hände där var så illa att jag börjar skaka, få illamåendekänslor och, som titeln säger, svårt att sova. Jag som trodde mig vara garvad efter att ha sett, som tidigare nämnt, ett och annat, men detta tog verkligen priset.

Efter att ha kommit över illamåendet av klippet så kom det ett annat illamående över mig. Människors likgiltighet och hat mot gentemot offret och dennes yrkesgrupp som de uttryckte i kommentarerna till ovanstående video. Att säga att denne förtjänade det och att personen i fråga var en "diverse okvädesord" pga det som hände, när det helt klart handlade om överlagt mord, är helt bortom mig.

Slutsats: Inte ofta jag känner sånt här äckel över hur människor beter sig mot varandra men även hur oerhört empatilösa och "hårda" mänskligheten har blivit. Är det samhället vi lever i, är det medias fel eller har bara ett människoliv så litet värde numera?

#blogg


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Svårt att sova

Det är mänsklighetens avskum som hörs bäst.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tydligen. Dock så har dessa personer bara hittils varit patetiska för mig och sen inte mer med det men nu tog det verkligen ända in i själen över hur genomruttna vissa är.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Har själv sett en del hemska saker på nätet men priset tar fan klippet där en mexikansk kartell kallblodigt "skickar meddelande" till en rivalkartell, tappade hoppet för en stor del av mänskligheten efter jag såg det..


signatur

Game long and prosper

Surfa INTE in på sajten LiveLeak, där har du lika mycket skräp som drar ned ens goda förhoppningar om mänskligheten. Människoliv är bara värt något om man respekterar liv, men som världen ser ut på vissa ställen inser man att mycket ondska existerar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Känner till LiveLeak pga ryktesvägen och mycket riktigt så låg även videon som jag pratade om uppe på den. Det som var mest förvånande i sammanhanget var ändå att det faktiskt var på YT som det låt upplagtpå, helt öppet och utan varningar.

Just nu har jag lyckats smälta klippet och känner inte längre samma äckel som förut när jag kollar på det. Men kommentarsfältet är fortfarande det som hänger sig kvar i minnet och jag kan komma på mig själv med att gå och försöka resonera i "deras" banor och verkligen ta mig an deras argument för varför personen förtjänade det. Dock fortfarande utan nytta.


signatur

Submission is for the weak

1
Skriv svar