Årets spel 2013

Testpilot
Årets spel 2013

Årets spel 2013

2013 tycker jag var ett dåligt år gällande spel , hoppas 2014 är ett bättre år.

Här är en lista på årets spel som jag spelade igenom eller kastade på sophögen.

Crysis 3
Tomb Raider
Sim City
Bioshock Infinite
Gunpoint
Metro: Last Light
Call of Juarez: Gunslinger
Shadowrun Returns
The Bureau: Xcom Declassified
Saints Row IV
Beyond: Two Souls
Total War: Rome II
Batman Arkham Origins
The Wolf Among Us (Del 1)
Assassins Creed: Black Flag
Splinter Cell: Blacklist

Förutom fulla spel så kom det ett antal DLC som jag spelade:

DLC: Addons
Far Cry 3: Blood Dragon
Dishonored: Knife of Dunwall & Brigmore Witches
Walking Dead: 400 Days
Xcom : Enemy Within
Assassins Creed: Freedom Cry

Så vi nominerar året spel i lite påhittade kategorier !

* Snyggast : Crysis 3
Jupp nya Cryengine är grym och rullar på riktigt snabbt trots mycket grafikgodis påslaget.
Spelet i sig är ju rätt så enkelspårigt och många saker är faktiskt sämre än 2an trots att 2an är ganska kass.

* Estetiskt vackrast: Bioshock Infinite
Vackra miljöer och allt är grymt att bara gå runt och njuta av.
Spelmekaniskt är det dock en katastrof och riktigt tråkigt , då är faktiskt orginalet Bioshock betydligt mer roligt att spela.

* Bäst musik: Assassins Creed IV (Sea shanties rockar fett!)
Brukar sällan fastna vid musik i spel , men sea chanties i Asscreed IV är hur sköna som helst!

* Årets besvikelse: Batman: Arkham Origins
Återgång till fast kamera och plattforms segment från 1an & strider som inte alls är lika flytande som de andra 2 spelen. Sorry hatar plattforms-skit , soptunna nästa!

* Mest för pengarna: Far Cry 3 : Blood dragon
Farcry 3 , nästan lika stort som det fulla spelet men nya skins på allt och underbart 80tals soundtrack och parodi ger många timmar för de fjuttiga kronor man betalar för spelet.

* Årets DLC: Xcom: Enemy Within
Egentligen årets mest kompletta spel nu med denna expansion , men det är bara en expansion.
Detta gör att nya Xcom är ett grymt komplett spel som jag bränt många timmar med.

* Årets spel: Tomb Raider
Reboot av gammalt spel med lite nytt tänk och otroligt slipat och bra gjort.
Flytet då du styr Lara är oslagbart smidigt .
De enda nackdelarna är de otaliga QTE sekvenser som förstör samt liteväl inriktat på att kötta fiender då själva ön&miljöerna är en betydligt intressantare motståndare

* Årets Fail: Sim City
Sjukt , så sjukt .. online only , servrar som inte funkar , ljugande om varför.
Och sen som grädde på moset så patchar de bort online 9 månader senare , det som de stod o blåljög om att det aaaaldrig gick att få bort. Fy fan säger jag bara.

Ganska fattigt år rent generellt , tur att spel som Saints Row och Assassins Creed IV finns.
Man bränner enkelt många timmar i freeworld spel.

Kiri OUT!

#blogg

Moderator | Testpilot
Årets spel 2013

Spelade du Walking Dead Säsong två? Tyckte det var riktigt bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Jo körde S2 men inte förren 2014 sparade på den godingen lite extra.

Medlem

Yeah, Tomb Raider spelet var riktigt amazing.

Min top 3 för 2013 ser dock ut såhär (i ingen särskild ordning, vi kan säga de alla delar första plats eller något)

OutLast (skräck på PC)
Super Mario 3D World
Rayman Legends

Annars tyckte jag det här året var väldigt segt, tog ett bra tag innan de bra sakerna kom och sen håller jag med dig, spelmekaniskt sett så var BioShock Infinite något av ett sömnpiller och jag var inte så såld på storyn heller, men musiken, röstskådespeleriet och miljöerna osv var verkligen top notch.

Medlem

Omstarter av klassiska serier kan skita sig rejält men Tomb Raider är verkligen bra. Men som du skriver så hade mindre QTE varit önskvärt. Att vicka på spaken och tima knapptryckningar tillför inget till ett spel.

Testpilot

Ja , Outlast är ju faktiskt ett spel jag borde prova!
Tack för påminnelsen, ska hålla koll på om de rear ut det på Steam eller nån annanstans

1
Skriv svar