Det eviga problembarnet Battlefield 4.

Medlem
Det eviga problembarnet Battlefield 4.

Att BF4 är en smärre katastrof är nog de flesta överens om, månader med krascher, prestanda problem och oräkneliga buggar för att nämna några av spelets problem.

Visst verkar dom ju jobba på att fixa det och det är ju alltid bra?

Jag tänker inte sitta här och skriva det uppenbara som redan sagts tusentals gånger nämligen att "det skulle fixats innan det släpptes", det är en annan sak som den senaste tiden har retat upp mig rejält.

"Player Appreciation" är det som har retat upp mig, först i form av pistol siktet till 1911:an och nu i form av en hel månad av gratis Battlepacks, weapon shortcuts, mer XP boosts osv.

Så varför får detta mig att se rött?
För att vad Dice/EA i princip gör är att dom slänger ut en massa skräp åt massorna för att vinna några plus poäng.

Är vi konsumenter och spelare verkligen så billiga så att vi faller för detta?
Plus poäng bör vinnas igenom att anstränga sig, visa att man kan och vill förbättra sig, absolut inte igenom att dela ut ett gäng meningslösa freebies.

Själv älskar jag Battlefield spelen och har spelat sjukliga mängder ända sedan spelets födelse, men att släppa ett ofärdigt spel (BF3) för att sedan ett par år senare släppa ett ännu ofärdigare spel (BF4) är helt oacceptabelt.
Nästa Battlefield får nog mogna ett halv år innan jag köper det.

Detta är mina tankar på ämnet, vad tycker ni?
Håller ni med eller tycker ni kanske att jag överreagerar?

På återseende och May all your loot be epic!

#blogg


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Det eviga problembarnet Battlefield 4.

Vad är fel med att dom ger bort lite gratisprylar för att kompensera för problemen som spelarna haft? Jag fattar inte riktigt din inställning. Det handlar nog inte om att köpa tillbaka spelarnas gunst utan om att ge lite gratis mervärde till alla som väntat tålmodigt på att spelet ska fixas.

Medlem

Men ge det i form av något vettigt ist för en fjuttig Pistol. Wow, vilket plåster på såret!

Second assault hade varit bättre. Släpp det istället så vi får några nya maps att spela.

Iof var de banorna tvärbuggiga på Xbone när vi lirade dem där så man ska nog inte hoppas att de kommer fungera bättre på PC.

Inaktiv

så du vill att de ska släppa second assault istället som antagligen inte är färdigt? Låter som en bra idè! Ge ut mer buggigt content : p

Jag är glad att de gör någonting iaf.

Medlem

Nja sa att det hade varit trevligare. Tycker den s.k "kompensationen" för deras monster miss var ett skämt och en smäll på käften för de som lagt pengar på spelet.

1
Skriv svar