Bara en runda till....

Medlem
Bara en runda till....

God afton!

I fredags var jag inne på Humble Bundle för att lägga rabarber på Double Fines Bundle. Då såg jag att det även fanns en Sid Meier's Bundle innhållande Civilization 3-5 (inkl. samtliga DLC beroende på hur mycket man var villig att betala).
Jag har inte spelat något Civilization spel tidigare men hört att det ska vara roliga spel om än aningen komplexa att sätta sig in i.
Så jag installerade Civilization V och blev sittandes med det i fyra timmar i sträck. Jag blev verkligen indragen i spelet direkt!

De hushållsnära tjänster jag hade lovat mig själv att utföra under dagen blev åsidosatta, bara en runda till. Fan, jag måste hänga upp tvätten, bara en runda till. Fan, jag måste dammsuga, bara en runda till.
Det var längesedan jag hade så svårt att slita mig från ett spel på det sättet.

Nåväl, det hade varit mysigt att sätta sig och spela det nu på kvällskvisten, men jag vet vad som kommer hända......bara en runda till.....

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Bara en runda till....

Jag tvärtorskade i Kingdom Rush i igår kväll, satt och pillade med mobilen i över tre timmar...


signatur
Medlem

Civ är riktigt bra och mer beroendeframkallande än något annat spel. Många Civ-veteraner anser att femman är den sämsta delen men jag gillar den.

Inaktiv

Jag känner igen det där.....Civ 5 är väldigt beroende framkallande, det borde stå en varningstext på spelet.
"Klockan är inte så mycke...bara en runda till"

Ha de så kul med ditt CIV 5

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tvärtorskade i Kingdom Rush i igår kväll, satt och pillade med mobilen i över tre timmar...

Kingdom Rush har jag inte hört talas om. Är det till Ios? Något du kan rekommendera?

Skrivet av Bennii:

Civ är riktigt bra och mer beroendeframkallande än något annat spel. Många Civ-veteraner anser att femman är den sämsta delen men jag gillar den.

Ja jag tycker att det verkar helt toppen! Har du provat något av dom tidigare spelen i serien?

Skrivet av e-m:

Jag känner igen det där.....Civ 5 är väldigt beroende framkallande, det borde stå en varningstext på spelet.
"Klockan är inte så mycke...bara en runda till"

Ha de så kul med ditt CIV 5

Ja, en varningstext hade varit på sin plats. Och kanske även en sleep funktion

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av frittzinator:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tvärtorskade i Kingdom Rush i igår kväll, satt och pillade med mobilen i över tre timmar...

Kingdom Rush har jag inte hört talas om. Är det till Ios? Något du kan rekommendera?

Finns både till Ios och Android! Beroendeframkallande. Vet inte om det är bra eller dåligt!


signatur
Medlem
Skrivet av frittzinator:
Skrivet av Bennii:

Civ är riktigt bra och mer beroendeframkallande än något annat spel. Många Civ-veteraner anser att femman är den sämsta delen men jag gillar den.

Ja jag tycker att det verkar helt toppen! Har du provat något av dom tidigare spelen i serien?

Jag har spelat fyran och femman. Jag tycker femman är bäst.

1
Skriv svar