It's dangerous to go alone!

Flakmonkey
It's dangerous to go alone!

Dags för ett kort litet inlägg med en kort sekvens ur ett spel som jag minns från mina många år som frälst gamer. De flesta har säkert redan listat ut att det är The Legend of Zelda till Nintendos 8-bitarsmaskin som är på tapeten och även vilken sekvens det gäller. För er som inte vet så kan jag bara snabbt berätta att det här är precis i början av spelet då du får ditt första svärd. Det är åtminstone tänkt att det ska vara precis i början. För egen del tog det ett tag att lista ut att jag skulle bege mig ner i den där grotan för att få svärdet vilket gjorde spelet lite svårare än vad det borde vara.

Hade förmodligen inte hänt om spelet släppts nu. Då hade det antingen varit en ren filmsekvens eller så hade det varit en stor blinkande pil som pekade mot grottan. Fast pilen hade nog inte ens behövt eftersom de inte funnits något annat ställe att gå till. Ibland saknar jag verkligen den "gamla goda tiden".

#blogg

Medlem
It's dangerous to go alone!

Släpp av mig vid 90-tals eran och jag hade levt lyckligt i alla min dagar


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Fortfarande det bästa zeldaspelet som gjorts. Tappat räkningen på alla gånger jag spelat igenom det.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Follow the dotted line to your first objective.
Press A to open cave door.
Press A to talk to the old man.
Press A to pick up the sword.
Try hitting the targets. Press X to hit.
The red targets can hit back. Press Y to block.

Flakmonkey
Skrivet av Bennii:

Follow the dotted line to your first objective.
Press A to open cave door.
Press A to talk to the old man.
Press A to pick up the sword.
Try hitting the targets. Press X to hit.
The red targets can hit back. Press Y to block.

Tyvärr ligger väl det rätt nära verkligheten

1
Skriv svar