Topp 3 Torsdag!

Inaktiv
Topp 3 Torsdag!

Men tanke på releasen av Resident evil 4 HD till PC så känns det ju inte mer är rätt att lista dom 3 bästa RE-spelen. En serie som gav Survival horror ett ansikte (eller åt upp det)!

Nummer 3:

Resident evil revelations!

Jag var en av dom som blev glatt överraskad när denna lilla pärla släpptes. Ett spel som visserligen är ett litet sidospår storymässigt, men en del i serien som faktiskt förde tillbaka RE till sina rötter. Fick mig till och med att skrika till av rädsla på pendeltåget! Och versionen till 3ds är galet snygg för att vara ett portabelt spel, synd bara att dom inte fixade till det mer till konsolversionerna.

Nummer 2:

Resident evil!

Självklart rankar det allra första spelet in på listan. Dock är jag av åsikten att remaken till Gamecube är den bästa versionen av spelet. Aldrig har jag blivit så rädd som när man pinade sig igenom "hunddelen" eller korridoren med skuggan från en zombie som hängde mot ena fönstret. Den sistnämnda delen gjorde att jag knappt vågade duscha hemma hos pappa där det var ett frostat fönster i duschen (för självklart kunde det finnas zombies och allra helst mitt ute på landet i lilla Gävle).

Nummer1:

Vågar du scrolla vidare?

Resident evil 4!

Enligt min mening den absolut bästa delen i serien, plus den absolut bästa karaktären. Leon S Kennedy, tjejerna vill ha honom och killarna vill va honom. Visserligen tycker jag att han är som allra bäst i sin del av RE 6, men som helt spel överglänser den fjärde delen alla andra. Perfekt blandning av skräck och action, med det välkomna tillägget av "över axeln"-kamera. Så inte helt otippat så kommer jag sitta bänkad vid datorn med PC-versionen.

Vilka är dina favoriter?

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
Topp 3 Torsdag!

Jag är inget fan av Resident Evil. Har aldrig varit. Spelade tvåan och trean till Playstation när det begav sig och vill sammanfatta spelen på följande vis:
Jobbiga kameravinklar, taskiga kontroller, tråkig pussellösning. Ingen ihållande skräckkänsla, bara en massa jump scares mixat med action som pga risiga kontroller inte håller måttet.

Nej, jag trollar inte. Det här är faktiskt min åsikt om RE. Kul för dig om du gillar den serien men jag delar inte din åsikt.

Medlem

Revelations var faktiskt riktigt bra, synd dom inte tog serien mer åt det hållet...

Inaktiv

Helt ok Bennii, smaken är som baken. Och korven den har 2

Visst va det? Var beredd på att det skulle vara riktigt dåligt, men som tur var hade jag fel


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem

Om jag skulle lista dom så skulle jag nog sätta fyran på plats tre, sedan RE2 på plats två för att sedan kora Resident Evil Remaken på plats 1. Usheligen vad bra den remaken var. Får ett satans sug att lira om det nu.

Körde om RE 2 på min Vita nyligen och körde för första gången B-sidan av storyn. Hade ingen aning om att jag bara fått halva storyn under alla dessa år. Blev helt förskräckt hur mycket jag missat.


signatur

Videomupp

Medlem

Resident Evil 4 är riktigt riktigt bra.....och det enda Resident Evil spelet jag vågat spela igenom


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:

Resident Evil 4 är riktigt riktigt bra.....och det enda Resident Evil spelet jag vågat spela igenom

Haha! Typ samma här. Det första jag vågade spela igenom på egen hand. Annars har man lurat hem polare för att få agera styrning medans jag domderat vart dom ska gå


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

1
Skriv svar