Vinden har vänt för Avalanche

Robot
Vinden har vänt för Avalanche

Nya projekt håller Stockholmsutvecklaren sysselsatt minst två år framåt och vissa delar av den sparkade personalen har kunnat återvända.

#grin, #avalanche-studios, #aionguard


Medlem
Vinden har vänt för Avalanche

Hoppas man hinner spela det innan världens undergång xD.

Medlem

Bra för Avalanche


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Just Cause 3 på gång kanske? Skulle inte sitta fel

Medlem

go go go avalanche!

Inaktiv

Hoppas de patchar Just Cause 2. Det är ganska buggigt.

Kul, men, alla dessa spel är bara projekt, inget man kan bygga en familj på, vilket är trist.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

GLHF


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Hoppas de satsar på antingen ett Just Cause 2 eller ett helt nytt mycket lovande projekt. :-/ Jag vill inte att en av mina favoritutvecklare i Sverige går under.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Just Cause 2 måste väll ändå satt lite klirr i kassan?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Sjukt kul att höra


signatur

Disclaimer: Unless otherwise stated, I have no idea what I'm talking about.

Medlem

Tycker att Avalanche är ett riktigt bra spelföretag och hoppas på att dom kommer överleva i många år framåt och ge ut flera bra spel.

@Mahone och hur hade du tänkt att dom skulle göra på det spelet... Dom har ju redan gjort JC2 vilket är ett gigantiskt sandlåde spel med en helt okej story, en 3a med samma kvalité kan inte existera i samma värld som denna

@Proximiately men Dice ra? Dom är väldigt bra också

Medlem

GÖTT!

Just Cause 2 hjälpte dom väl säkert på traven, jävligt bra spel!

Medlem

Kul att det verkar gå bra för Just Cause 2.

Ambassadör
League of Legends

Trevlig nyhet.
Just Cause goes Fantasy=Aionguard?

MFC
Medlem

Börja utveckla åt militären så har man säkrat intäkterna för 20 år framåt!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Bara att gratulera, då får vi ett JC3 förhoppningsvis


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

Dice ligger högst på den svenska spelutvecklarhimlen, Avalanche är en potent utvecklare som gett ut två bra spel, Grin gjorde egentligen bara ett bra spel i och med sitt Bionic Commando: Rearmed.

Tycker att den ekonomiska situationen för företagen speglar det ganska så väl, även om jag såklart ändå tycker det är sorgligt att Grin gick i graven. Skönt att vi slipper se Avalanche gå samma väg.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

De har ju även köpt upp www.thehunter.com (bästa jaktspelet) och lyckats perfekt med att uppdatera (helt nyligen). Visserligen bildades Expansive Worlds AB i samband med detta men det är ju ändå Avalanche det handlar om. Några av de nyanställda har väl gått till Expansive Worlds AB kan jag tänka.

Hur kul som helst att jaga Muledeer, Whitetail, Blacktail, Elk, Coyote och Feral Hogs (vildsvin, lyckades själv knäppa en med Score 1012 4/8 helt nyligen) i theHunter... Och det finns inga gankers alls i skogen!

Medlem

hej jag vill att Sverige gör spel Sverige gör bäst spel . alla Sverige spel ska vara kvar.

1
Skriv svar