Those days.

Medlem
Those days.

"Some days are just there to make other days seem better. You better be careful not to turn those days into weeks. And those weeks into months, and those months into years... or it will soon turn into your life...

...A life that's just there to make others seem better." - Okänd.

Brukar bli spyfärdig av "djupa" citat och sånt där som folk laddar upp på sina sociala medier, men denna helg har varit riktigt pissig och dessa ord passar så perfekt in. Det är tur att man har vänner som kan dra upp en ifrån melankolins becksvarta djup.

Over and out.

#blogg

Medlem
Those days.

Djupa citat (ofta utan källangivelse för att ge intrycket att du kom på det själv) är ju vad Facebook skapades för.. Eller har jag missat nåt?

Och när man har en sån jobbig dag som du haft får man ofta höra någon säga "Ryck upp dig!". Och det är naturligtvis det sista man vill höra.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Djupa citat (ofta utan källangivelse för att ge intrycket att du kom på det själv) är ju vad Facebook skapades för.. Eller har jag missat nåt?

Och när man har en sån jobbig dag som du haft får man ofta höra någon säga "Ryck upp dig!". Och det är naturligtvis det sista man vill höra.

Inte bara Facebook, Instagram och Pinterest bombarderas också, t.om. Twitter är drabbat. Sedan bidrar såklart Instagram till Facebook-spammet men jag kan svära på att Instagram är värre. Ironiskt nog sitter jag själv här och skriver ett intetsägande inlägg med något sorts citat (utan källa dessutom, haha!) på ett socialt medium. Nåja, alla är vi hycklare någon gång i livet.

Kan kännas som världens mest ignoranta ord i fel situation. Tyvärr är folk duktiga på att kläcka ur sig sådant, och mindre duktiga på att sätta sig in i andras situation.

Nej, bästa medicinen för sånt här är nog tid. Det är bara synd att vi i dagens samhälle inte har särskilt mycket tid.

1
Skriv svar