Öppet mellan 9-23:46. Va??

Skribent
Öppet mellan 9-23:46. Va??

Alltså, ICA Berghem...varför inte 47? Eller 51?

#blogg


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Öppet mellan 9-23:46. Va??

Kanske är 23 upphöjt till 46?

Skribent
Skrivet av Luftman:

Kanske är 23 upphöjt till 46?

Ska gå in och fråga nästa gång jag går förbi!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tror det har som policy att vara den butik som har öppet längst i stan och någon sa säker 2345 för deras butik och för att ha kvar sin titel satte de 2346. vilket inte medför mycket extra kostnader men skryt rättigheterna behålls

Medlem

Såg en kul skylt i Sydafrika på en restaurang.
Det stod: Open until late. Tog en bild på skylten (som jag inte hittar nu). Servitrisen tittade på mig som om jag var dum i huvudet när jag fotade den.

Medlem

På Drottninggatan i Stockholm finns det en butik som säljer kinesiska ting. Ägarens öppetider är när han känner för det, och det står även på öppettiderskylten på dörren.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har med största sannolikhet med olika skifttider att göra.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Orsaken i just det här fallet var att handlaren ville ha öppet till midnatt men facket sa nej till det. För att kompromissa (och säkert lite som en PR-grej, lokaltidningarna skrev om det sen) så blev tiden 23.46 så att personalen skulle hinna stänga och vara färdiga innan midnatt. Tror inte vi har någon annan som är öppet längre än till 23 i övrigt.

/ LordDaimos

Medlem

Jag hade lagt till sekunder också och haft öppet till 23.46.18.

Vissa butiker brukar skylta med öppettiden 9-9. Vi har inte AM/PM i Sverige så den korrekta tiden skulle isf vara 9-21 eftersom 9 är på morgonen. Eller har butiken öppet dygnet runt? Stänger butiken varannan dag?

Vad diggar ni den här då som satt på ett elektronikföretag i Norköping


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar