Topp 3 Torsdag!

Inaktiv
Topp 3 Torsdag!

Efter den prövande tiden som har varit senaste två veckorna, så får det bli en lista som speglar det. Topp 3 ställen i spel där jag totalt kört fast och nästan hyvat kontrollen in i tv'n. Och don't judge me, det hade kunnat vara värre ;P

Nummer 3:

Mirror's edge!

Ja, det fanns ett ställe där som höll på att driva mig till vansinne. Minns inte exakt hur långt in i spelet det var, men man befann sig i ett rum med ett antal stora fläktar monterade i väggen. Man skulle studsa över till ena sidan och stänga av fläktarna och sen studsa tillbaka och ut någonstans (minns inte exakt vart man skulle, var ett tag sen). Jag fick helt enkelt inte till det på tillbakavägen... Tror jag stängde av maskinen tre gånger och pausade spelet ännu fler innan jag kom förbi det där momentet. Och det var ju egentligen inte ens svårt!

Nummer 2:

Resident evil 5!

Efter att ha spelat tillsammans med sambon i 15 timmar i streck, med en liten paus för pizza-intag, kom slutbossen. Till vårat försvar så var inte huvudet på skaft. *Spoiler alert* Men innan vi fattade att den som spelar Chris ska skjuta på Wesker medans Sheva hänger på en av avsatserna, och hela grejen med stenen. Jisses! Vi fick ge upp efter maratonspelningen och klarade sen av bossen dagen efter.

Nummer 1:

The legend of Zelda: Ocarina of time!

Varje gång! Jag skojar inte, varje gång jag spelar fastnar jag här! Förbannade vattentemplet! Har spelat spelet för många gånger egentligen, men jag lär mig aldrig. Kan inte för allt smör i småland komma på exakt vart det är jag gör fel nu heller. Men skam den som ger sig!

Vad har ni för spelmoment som har testat erat tålamod till det yttersta?

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
Topp 3 Torsdag!

Låsa upp "The Guy" i Super Meatboy, det var 3 hemska timmar...

Medlem

Vattentemplet är förjäkligt, men oj vilken atmosfär. Tycker personligen mest om Shadowtemple. Kusligt värre!

Medlem

Jag och polaren lirade igenom RE5 på en dag. Hade exakt samma problem som dig och din sambo. Vi fick ta Wesker dagen efter pga att våra hjärnor inte var tillräckligt utvilade


signatur

...fy fan för folk

Inaktiv

Skönt att höra att jag inte är ensam ;P


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem

Själv kommer jag med frustation ihåg "Nevada desert" i det underbara tomb raider 3 på playstation ett. Kom aldrig förbi ett visst moment och med dom otroligt frustrerande saving crystals var man tvungen att spela om alla moment.

1
Skriv svar