Castlevania 2 - ReVamped

Skribent
Castlevania 2 - ReVamped

Simon's Quest är väl egentligen kanske det svarta fåret i Castlevania serien. Spelet har definitivt sina problem, men det är nog också det mest experimentella Castlevania spelet som släppts. Ska väl även ges kredd för att det nog banade väg för den mer öppna designen som dök upp senare i Rondo of Blood, men vidare into Symphony of the Night. Personligen så har jag väldigt nostalgiska känslor över spelet. Problemen jag ser är väl kanske typiska "vi hann inte färdigt"-problem. Det finns egentligen inga bossar att prata om och slutet inklusive slutbossen känns rätt framstressat. Men i grunden finns det något där som kunde ha blivit riktigt bra om de valt andra vägar och kanske finputsat det lite. Nu stötte jag på en remake som släpptes till PC 2011. Det heter Castlevania 2: Simon's Quest - ReVamp och är en omarbetade version med till synes SNES-grafik. De har även ändrat en del i spelmekaniken och förbättrat många problem med orginalet. Jag är mest fundersam hur jag totalt missat detta spel, sen undrar jag också hur det ens blev färdigt? Känns som Konami skulle kunna stämma skiten ur Metroidvania (som utvecklarna heter), men jag är glad att de inte gjorde det. Har suttit med en Snes-kontroll och lirat spelet nu och är väldigt nöjd. Det är defintivt värt att prova.

Går att hämta här gratis:

[http://www.mediafire.com/download/qjbo2hlr5zwoj9c/CV2-Revampe...]

#blogg


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Castlevania 2 - ReVamped

Tack för tipset, det ska provas

1
Skriv svar