Nattjobb - inget för mig

Flakmonkey
Nattjobb - inget för mig

Tillbaks på arbetsplatsen efter tre timmars sömn redo för servicefönster. Ser fram emot jobbet i sig, det är alltid kul att jobba när man har ett specifikt mål med en deadline som måste uppnås, men jag kan inte säga att jag avundas de som jobbar nätter. Vet att somliga gillar det men jag skulle verkligen inte klara av det i något längre lopp. För mycket mörker för lite solsken helt enkelt och då hjälper det inte att pengarna är bra

Men men, en positiv aspekt av det är iaf att jag kan utnyttja den dödtid som blir vid såna här tillfällen då man måste vänta på att andra ska bli klara är att man kan ta igen förlorad tid. Det är läskigt vad effektiv man kan vara när det inte är en massa folk omkring en som pratar och/eller ställer frågor. Man kan gå in i den där zonen och bara plöja på. Ungefär som när man i UT får höra detta

#blogg

Medlem
Nattjobb - inget för mig

Slaggade flera ggr på kontoret för det var så mycket att göra under GRAW2 och även under Payday. Under GRAW fanns det ju soffor och till och med en fältsäng, men under Payday blev det som ett lan, typ på golvet med en filt hehe.

Det är nice på ett sätt, man får sjukt mycket gjort och dom som gör samma sak är ju riktade mot samma mål liksom, som du säger en deadline. Jag gillar ju också att jobba lite så, typ källarutveckling, där man verkligen kämpar hårt för att uppnå en vis kvalitet man vill ha, för att inget annat duger. Man lever ju för att jobba, för att leverera en produkt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

simon - varken mer lr mindre. haha. iskallt.


signatur

//monster

1
Skriv svar