Medieval Times - Stentorn
Hej igen!
Nya banor börjar ta form i Medieval Times. Ett högt torn byggt av sten vilar på en klippig avsats nära havet. Det är den lokala vise mannens bostad. Spelaren måste söka upp honom för att lösa ett antal problem. Jag har ritat denna skiss för att få en känsla för platsen:
Detta är en ganska komplex byggnad och det kan vara lite pyssel att få alla delar att passa ihop på ett bra sätt. Jag har därför byggt tornets bas-struktur med enklare byggstenar, det gör att jag kan bestämma storleken på varje 2d textur block och veta att det passar innan jag ritar den. Här är en animation som visar förloppet när jag bygger detta objekt:
Det här enklare objektet låter mig också se om det finns några problem att skapa navigations meshet. Meshet ska ligga likt en matta på banans olika nivåer utan glipor. Skulle det vara sprickor någonstans skulle det skapa ett stop i spelaren rörelsefrihet. Ingen passage bör vara så smal att spelaren inte kan komma igenom.
Jag kommer att posta en uppdatering när tornet är mer färdigt.
Spännande! Du har verkligen en känsla för det grafiska.
Förresten, jag tror du missade den här posten förut. Ett svar skulle uppskattas!
Tack, har precis svarat
Tack för rättelserna! Har ändrat inlägget.
Nedlåtande att använda "lol" när man försöker hjälpa någon utöver att det är dålig svenska.
Sjukt intressant och riktigt snyggt, ska följa detta med stort intresse!
Tack! Kul att du gillar detta, en uppdatering är på ingång inom kort.
Tycker och tycker? är väll mer rent hyffs att inte skratta åt den man hjälper. Kallar det fakta.