Snarkuppdatering - det verkar fungera!

Flakmonkey
Snarkuppdatering - det verkar fungera!

Tänkte bara komma med lite ny information kring mitt projekt för en snarkfri och för min kära sambo en störningsfri sömn. För en vecka sedan köpte jag en Snoremate och den har jag nu testkört litegranna med gott resultat. Till en början måste jag ju säga att det inte känns helt naturligt att sova med den i munnen även efter att man format den efter sin egen käke. Salivproduktionen satte ju också igång så räkna med lite dreggel om ni skulle testa.

De två sakerna är ju dock sådant som man vänjer bort och det är inte några som helst problem när man fick det resultatet jag upplevde, eller jag ska väl säga det som flickvännen upplevde. Igår natt snarkade jag nämligen ingenting överhuvudtaget. Helt knäpptyst. Nu ska man ju inte ropa hej förrän man är över bäcken men med tanke på att jag dessutom sov på rygg, vilket normalt är ett säkert sätt att få mig att snarka, så är det ett väldigt gott tecken. Får dock se hur det fungerar inatt och under veckan innan jag vågar skriva under på att det verkligen fungerar.

Något som jag också ska påpeka är att hur effektivt det här är beror på varför man snarkar. Det kan ju bero på olika saker och den här lösningen fungerar de gånger då snarkningen beror på att underkäken faller tillbaka när man sover. Om din snarkning beror på det kan man visst ta reda på genom att följa stegen här nedan. Sen finns det säkerligen olika produkter som gör exakt samma sak så behöver ju inte gå på samma alternativ som jag nu gjort.

Citat:

STEG 1.
Flytta din underkäken framåt.
Försök nu och snarkar så hårt du kan!

Du kommer märka att det nästan är omöjligt att snarka med underkäken i framskjuten position.

STEG 2.
Flytta din underkäke tillbaka och upprepa testet.

Om steg 1 minskar din snarkning, kommer sannolikt SnoreMate att fungera för dig.

#blogg

Medlem
Snarkuppdatering - det verkar fungera!

Har aldrig förstått mig på människor som sover på rygg


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag kan snarka sjukt högt när jag skjuter fram käken. När jag har den i normalposition så kan jag dock knappt snarka!

SnoreMate är nog inget för mig, flickan får la stoppa bomull i örona

Inaktiv

Grattis till att det fungerar.;)

Flakmonkey
Skrivet av Apministern:

Har aldrig förstått mig på människor som sover på rygg

Försökt sova på magen men det går bara inte. Jag somnar kanske så men jag vänder mig på rygg igen så fort jag somnat i princip

Skrivet av KatOne:

Jag kan snarka sjukt högt när jag skjuter fram käken. När jag har den i normalposition så kan jag dock knappt snarka!

SnoreMate är nog inget för mig, flickan får la stoppa bomull i örona

Hehe, öronproppar räcker uppenbarligen inte för att dränka ut mina snarkningar.

Skrivet av Martyrerna:

Grattis till att det fungerar.;)

Tackar

1
Skriv svar