Den bästa trailern jag någonsin sett

Medlem
Den bästa trailern jag någonsin sett

Säga vad man vill. Trailers visar en sak, spelet en annan. Men det många glömmer är att trailers är en artistisk representation av något mer än bara ett spel. Det är det som representerar en vision, en dröm och ett koncept. Ofta också en idé och en grundläggande tanke. Något djupare än spelet i sig.

Många säger att det bara handlar om att sälja sitt spel så bra som möjligt, men det behöver inte nödvändigtvis vara så. Spelutvecklaren brinner ofta för det de gör, och den moral-aspekt och de tankar som ett spel och trailers förmedlar reflekterar ofta deras egna idéer och tankar.

Sen även om det inte är så, så är det heller inget krav. En video är vad du tar ifrån den. Just därför tycker jag att The Divisions trailer är så oerhört kraftfull. Den förmedlar för mig något mer än bara ett spel. Den förmedlar också en tanke, ett idel och ett moraliskt koncept.

Jag märkte också att många inte riktigt lyssnade på vad som sades i bakgrunden i videon. Efter att jag påpekade var det flera av mina vänner som ändrade uppfattning helt om trailern.

CC

Silent night, holy night
All is clear, all...

It's hard to watch something you love destroy itself, to see it fall apart
Disaster always feels so distant, detached. Someone elses struggle in some far away place
It's not until it's in our city, at our door that we realize how fragile we are. All of us. All of this.

No, please, stay with mommy. I'm here. Mommy's right here. Angie, no..
Please...
I love you Marcus.
Sarah...

And when it hit, when it came down, it came down hard. And we fell. We burried ourselves in anger, fear and the instict to survive.

I'm sorry Sarah. I'm just not strong enough.

Where's the drive Simon
Please, please no more...

The truth is, no one watched. No one saw, or wanted to see. Tragedy is invisible. People turn away from it, and run from it if they can. And it's hard knowing that you belong here. That your purpose lies among all this pain. But someone's gotta be there. To pick it up. To push back. Put the first piece back together. Put as all... Back together.

Because I fight for you, who cannot defend yourself. I will drench my heart in gasoline and burn. I will burn for you. Standing my ground, I will burn. And I will die for you, even though I know not your name nor your purpose, your life is sacred to me.

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Den bästa trailern jag någonsin sett

Blir svårt för det här spelet att leva upp till de utmärkta trailers och gameplayvisningar som gjorts hittills eftersom de varit så välregisserade (inklusive gameplaymontaget). Men vi får hoppas!

Den var riktigt bra, det håller jag med om. Spelet verkar bli precis som "Destiny" och i viss mån "Assassin's Creed: Unity", man stänger av, eller släpper in spelare till MP-upplevelser. Ingen av dessa har riktigt pratat om SP-kampanjerna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bästa E3 på länge. Många spel som jag har väntat på, i höst och 2015 blir det upp till bevis.

Medlem

Skyrims första gameplay trailer är nog den bästa trailer jag sett. Minns hur jag rös, och jag ryser fortfarande!

Tycker E3 misslyckades ganska stort med dramatiken i år. Av det jag såg var nog The Division det enda som hade en dramatisk touch.


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar