Underbar men dyr framtid för gamers

Flakmonkey
Underbar men dyr framtid för gamers

De senaste åren har jag haft svårt att gå igång på E3. Fram tills årets mässa har jag till stor del förklarat det med att jag blivit äldre och därmed inte bryr mig lika mycket längre, men det var som sagt fram till årets mässa det. För efter att ha gått igenom presskonferenser, trailers och artiklar (inte allt såklart man mycket) så känner jag en pepp inför framtiden som jag inte känt på länge.

Äntligen känns det som att konsolmakarna har insett att spel är viktigare än gimmicks och det har gett resultat. Jag ska inte ranka presskonferenserna utan bara konstatera att alla gjorde bra ifrån sig och visade upp ett antal titlar som gör att framtiden ser väldigt ljus ut men samtidigt dyr ut. Tack vare spel som Crackdown, Bloodborne, Zelda, Uncharted, Yoshi Woolly World och Scalebound blir man helt enkelt tvungen att ha alla konsoler inom det närmsta året. Så mycket exklusiv kvalitet ser ut att komma till Sony, Nintendo och Microsofts maskiner.

På detta kan man ju sen lägga alla de lovande multiplattformsspel som är på gång. Tomb Raider, The Division, Witcher 3, GTA V (skönt att man hoppade över ps3/360-versionerna), Mirrors Edge 2, Assassins Creed Unity, Batman: Arkham Knight, etc etc etc. Återstår då bara lyxproblemet att hinna spela igenom allihopa och det här projektet jag har med att beta av min backlogg får jag nog ta och ge upp. Tiden kommer helt enkelt inte räcka till känns det som.

#blogg

Medlem
Underbar men dyr framtid för gamers

Oavsett hur mycket pengar du har kan du inte köpa mer tid. Så det svåra blir att välja vilka spel man ska spela och i vilken ordning. Fler konsoler innebär längre backlog, inte fler spelade titlar.

1
Skriv svar