Haaaaappy!

Inaktiv
Haaaaappy!

Hej hopp i lingonskogen! Åter på svenska mark, och alla måsten är ur världen.

Som dom flesta så har jag också kollat in dom senast dagarnas presskonferenser, och jag måste bara ge en eloge till Nintendo. Microsoft och Sony gjorde grymt bra ifrån sig, men Nintendo visade sig från sin absolut bästa sida med sitt Digital event. Dom verkar ha hittat tillbaka till sina rötter och tar inte sig själva på så stort allvar längre verkar det som. Och.... dom gav oss en glimt av nästa Zelda! Alla som läst här tidigare vet nog hur stort Zelda är för mig. Satt som ett litet barn igår under middagen och studsade i soffan. Men tills det blir dags för ett nytt Hyrule-äventyr så får man väl roa sig med Mario kart och Super smash, inte fy skam det heller. Och nya Hyrule warriors är inte att förglömma!

Med detta sagt så tycker jag väl kanske inte att dom och Zelda-nyheterna var bäst (who am I kidding, klart Zelda var bäst ;P), men med tanke på förväntningarna jag hade på Nintendo så blev jag mäkta imponerad. Det är visserligen ganska lätt att bli imponerad om ställer in sig på att man ska bli besviken.

Vad imponerades ni mest av under konferenserna?

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Skägg.
10 Chambers
Haaaaappy!

Mario Maker var väl det enda som kittlade mig från Nintendo. Annars gillade jag den lilla Doom-teasern (dörrljudet!), att Hardline-betan lanserades under konferensen (spelet i sig var inte så spännande) och GTA till next-gen känns kul.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mario Maker var väl det enda som kittlade mig från Nintendo. Annars gillade jag den lilla Doom-teasern (dörrljudet!), att Hardline-betan lanserades under konferensen (spelet i sig var inte så spännande) och GTA till next-gen känns kul.

Dörrljudet från Doom var det bästa från E3 än så länge!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mario Maker var väl det enda som kittlade mig från Nintendo. Annars gillade jag den lilla Doom-teasern (dörrljudet!), att Hardline-betan lanserades under konferensen (spelet i sig var inte så spännande) och GTA till next-gen känns kul.

Open world Zelda. Come on Calle!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag önskar bara att Nintendos presentation av det nya Zelda hade varit...mer episkt? Man avslöjade det så nonchalant, som om det inte var något särskilt. Han började till och med prata och diskutera om det nya spelet innan trailern visades...snacka om känsla för det dramatiska.

Jag hade velat ha nåt i den här stilen:

Jag menar... Jämför!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Välkommen tillbaka med fossingarna på moder Svea.

Zelda har jag aldrig spelat, så är inte lika peppad runt det som du. Men kul att det är något att se fram emot


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jo, kan helt klart hålla med om att dom visade spelet lite "bakvänt". Brukar ju vara trailer först och sen pratar man om det. Men gissar på att dom gjorde som dom gjorde eftersom det inte var en renodlad konferens.

Dörrljud? Nu måste jag ha missat något stort här!


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

1
Skriv svar