Jädra förlängningar

Flakmonkey
Jädra förlängningar

Både igår och idag har jag haft som mål att gå och lägga mig i rimlig tid (innan 00) och båda gångerna har det skitit sig pga fotbolls-VM. Igår såg det ju så bra ut tills dess att Grekland kvitterade i matchens sista minuter vilket följdes av en mållös förlängning och straffar där Costa Rica (heja Celso Borges!) vann.

Idag var det ingen seg kvittering som satte käppar i hjulet utan ett närmast heroiskt kämpande Algeriet som gjorde det jag trodde att de inte hade en chans att göra nämligen att nolla Tyskland i 90 minuter. Så nu sitter jag här och tittar på de sista minuterna av förlängningen. Visserligen gjorde Tyskland mål två minuter in på den men man vet ju aldrig vad som händer i fotboll även om samtliga algerier ser ut att plågas av så kramp.

Nej jag behöver inte titta men samtidigt så måste jag ju det. Så är det att vara sportfåne helt enkelt, då får man offra lite nattsömn

#blogg

Moderator | Testpilot

"Du måste inte titta".

Nej, men har man börjat kolla så vill man sse hur det slutar också right?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fotboll? Är inte det den där bollsporten där man kastar sig omkull på backen när någon petar på en och sen grinar när domaren ser? Nej, usch och fy för fotboll.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Fotboll? Är inte det den där bollsporten där man kastar sig omkull på backen när någon petar på en och sen grinar när domaren ser? Nej, usch och fy för fotboll.

Nja, tror att man gör lite mer än så.

Inaktiv

Alltid kul med förlängningar i fotboll! Riktigt spännande.

Medlem

Fy fasen, just nu suger det att börja klockan 6 på morgonen

Flakmonkey
Skrivet av showerguy:

Alltid kul med förlängningar i fotboll! Riktigt spännande.

Jo klart det är kul annars hade man ju inte tittat Och känns som att det är chansen att man får se en till inatt mellan USA och Belgien

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Bennii:

Fotboll? Är inte det den där bollsporten där man kastar sig omkull på backen när någon petar på en och sen grinar när domaren ser? Nej, usch och fy för fotboll.

Nja, tror att man gör lite mer än så.

Ja det gäller att få det att se så troligt ut som möjligt och hålla sig om rätt del av kroppen så att det blir både kort och straff.

Medlem

Och förlängning, IGEN!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Flakmonkey
Skrivet av jonis:

Och förlängning, IGEN!

Verkar ju som om USA ska kunna trycka in en kvittering också.. dock minst lika stor chans att Belgien gör ett till... väldigt öppet bakåt nu

Medlem

Ja, "vuxna" människor som jagar en boll..

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Bennii:

Fotboll? Är inte det den där bollsporten där man kastar sig omkull på backen när någon petar på en och sen grinar när domaren ser? Nej, usch och fy för fotboll.

Nja, tror att man gör lite mer än så.

Ja det gäller att få det att se så troligt ut som möjligt och hålla sig om rätt del av kroppen så att det blir både kort och straff.

Den nya tidens fotbollsträning, iofs lite gammal men:
http://www.youtube.com/watch?v=_o1PIddICvg

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av showerguy:

Alltid kul med förlängningar i fotboll! Riktigt spännande.

Jo klart det är kul annars hade man ju inte tittat Och känns som att det är chansen att man får se en till inatt mellan USA och Belgien

Det är kul.. men det är inte kul att behöva missa matcher då man ska gå upp 05.00 för att gå till jobbet. Men så kan det vara ibland. Tur att det finns repriser.

1
Skriv svar