Sommar och England.

Medlem
Sommar och England.

Så var semestern så gott som slut än en gång, tyvärr. Har dock inte haft så mycket tid att spendera på bloggar och programmerande. Denna sommar åkte jag och min sambo på bilsemester i Storbritannien.

Efter några dagars shoppande och promenerande i London började vi bilturen i Brighton som ligger i södra England. Vi besökte Bath, Nottingham, Leeds, York, Falkirk, Whithorn m.fl. städer, lite sicksack från norr till söder. Avslutade bilturen i Edinbourgh. Vänstertrafiken vande man sig vid efter ett par mil däremot är mindre landsvägar i England betydligt smalare än vad man är van vid från Sverige. Motorvägarna var däremot trevliga att köra på, även om en del engelsmän har väldigt bråttom.

Hur som helst… Jag ska inte fylla bloggen med en massa semesterminnen. Det blev emellertid något av en research-semester för min del eftersom vi besökte The Royal Armouries Museum samt en hel del fästningar och slott.

Jag hade med mig min surface pro så jag kunde programmera vissa kvällar när man inte var alltför sliten och matt efter allehanda trappor och trånga borgpassager. Har till största delen av tiden arbetat med pilbågevapen. Modellerat, animerat och programmerat så att de uppträder rätt när man använder dem, dvs. att de tar upp både höger och vänsterhands platser i inventory-skärmen och att en pil skjuts när man släpper av. Systemet är inte helt färdigt riktigt än. Det är kvar att testa mer grundligt, balansera pilskada och se om det går att lösa siktning i höjdled på något smart sätt.

Jaa, det var allt för nu. Tackar för läsningen, på återseende!

#blogg


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

1
Skriv svar