Last of us

Medlem
Last of us

Måste bara säga att detta spelet är nog det som berört mig mest.
Aldrig har jag skrattat, gråtit och saknat personer i ett spel såhär mycket.
Timmar efter jag klarat det, satt jag fortfarande och tänkte på det. Vad de kanske gjorde och hur Ellie mådde. jag längtar efter Last of us 2, vill bara veta hur det går för dem!

BTW,

Jag gillade detta spelet så mycket att jag tatuerade in fireflies loggan på underarmen förra veckan ^^

#blogg

Medlem
Last of us

Om nu last of us 2 kommer så kommer det inte handla om samma personer, enbart samma miljö.

Medlem

Och du laddar inte ens upp bild på denna tatuering?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Om nu last of us 2 kommer så kommer det inte handla om samma personer, enbart samma miljö.

Jag ser ingen anledning varför det inte skulle kunna handla om dem. Det sättet spelet slutade på gör så att allt kan hända.

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Och du laddar inte ens upp bild på denna tatuering?

Det kommer så fort den läkt ^^

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Rakoon:

Om nu last of us 2 kommer så kommer det inte handla om samma personer, enbart samma miljö.

Jag ser ingen anledning varför det inte skulle kunna handla om dem. Det sättet spelet slutade på gör så att allt kan hända.

I intervjuer låter det som att det inte blir så, Naughty Dog har sagt att det troligen blir helt nya karaktärer. Jag hoppas på mindre infekterade och mer människointeraktion. Det får gärna vara så att det gått ett par år och man har lyckats slå tillbaka lite. Nu är det ett slag om resurser mellan olika fraktioner men utanför städerna härjar fortfarande de infekterade och få vågar sig dit.

Skulle vara roligt om man fick höra lite vad Ellie och Joel håller på med, tycker de kan bygga vidare lite smått med snuttar information av vad de gjorde sen. Men å andra sidan skulle de lika gärna kunna lämna det åt fantasin.

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Rakoon:

Om nu last of us 2 kommer så kommer det inte handla om samma personer, enbart samma miljö.

Jag ser ingen anledning varför det inte skulle kunna handla om dem. Det sättet spelet slutade på gör så att allt kan hända.

I intervjuer låter det som att det inte blir så, Naughty Dog har sagt att det troligen blir helt nya karaktärer. Jag hoppas på mindre infekterade och mer människointeraktion. Det får gärna vara så att det gått ett par år och man har lyckats slå tillbaka lite. Nu är det ett slag om resurser mellan olika fraktioner men utanför städerna härjar fortfarande de infekterade och få vågar sig dit.

Skulle vara roligt om man fick höra lite vad Ellie och Joel håller på med, tycker de kan bygga vidare lite smått med snuttar information av vad de gjorde sen. Men å andra sidan skulle de lika gärna kunna lämna det åt fantasin.

Jadu som sagt allt kan hända. Jag hoppas det är lite mer öppnare nästa gång. Att man kan utforska lite mer runt om sig. Sedan hoppas jag att om man inte får spela som både Joel eller Ellie. Så hoppas jag att man får en andledning till varför eller om dem man spelar som. Att deras historia pågår undertiden man spelade som Joel och Ellie.

Moderator | Testpilot

Spelet behöver bli mer öppet i nästa del om en sådan kommer Ser gärna att man får spela som några nya karaktärer då jag tycker att storyn i första spelet bör lämnas ifred för nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Rakoon:

Om nu last of us 2 kommer så kommer det inte handla om samma personer, enbart samma miljö.

Jag ser ingen anledning varför det inte skulle kunna handla om dem. Det sättet spelet slutade på gör så att allt kan hända.

Det slutade så bra det kan sluta. Storyn blev komplett och allt efteråt får man lämna åt fantasin.

Om man ser till storyn i spelet så nådde den sin höjdpunkt i slutet av spelet och tror inte det kan bli bättre om man förlänger. Mest troligt blir det sämre och kommer kännas som en utfyllnad.

Bättre om dom satsar på en ny story med nya karaktärer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Rakoon:

Om nu last of us 2 kommer så kommer det inte handla om samma personer, enbart samma miljö.

Jag ser ingen anledning varför det inte skulle kunna handla om dem. Det sättet spelet slutade på gör så att allt kan hända.

Det slutade så bra det kan sluta. Storyn blev komplett och allt efteråt får man lämna åt fantasin.

Om man ser till storyn i spelet så nådde den sin höjdpunkt i slutet av spelet och tror inte det kan bli bättre om man förlänger. Mest troligt blir det sämre och kommer kännas som en utfyllnad.

Bättre om dom satsar på en ny story med nya karaktärer.

Tyvärr kan jag inte hålla med dig. Jag skulle gärna vilja se en fortsättning på deras story.. Tror inte det skulle bli sämre, utan bättre.

Moderator | Testpilot
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Rakoon:

Om nu last of us 2 kommer så kommer det inte handla om samma personer, enbart samma miljö.

Jag ser ingen anledning varför det inte skulle kunna handla om dem. Det sättet spelet slutade på gör så att allt kan hända.

Det slutade så bra det kan sluta. Storyn blev komplett och allt efteråt får man lämna åt fantasin.

Om man ser till storyn i spelet så nådde den sin höjdpunkt i slutet av spelet och tror inte det kan bli bättre om man förlänger. Mest troligt blir det sämre och kommer kännas som en utfyllnad.

Bättre om dom satsar på en ny story med nya karaktärer.

Tyvärr kan jag inte hålla med dig. Jag skulle gärna vilja se en fortsättning på deras story.. Tror inte det skulle bli sämre, utan bättre.

Vad kan bli bättre? Vad skulle du vilja se som vi inte sett redan och vad kan vara intressant att få veta?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Rakoon:

Om nu last of us 2 kommer så kommer det inte handla om samma personer, enbart samma miljö.

Jag ser ingen anledning varför det inte skulle kunna handla om dem. Det sättet spelet slutade på gör så att allt kan hända.

Det slutade så bra det kan sluta. Storyn blev komplett och allt efteråt får man lämna åt fantasin.

Om man ser till storyn i spelet så nådde den sin höjdpunkt i slutet av spelet och tror inte det kan bli bättre om man förlänger. Mest troligt blir det sämre och kommer kännas som en utfyllnad.

Bättre om dom satsar på en ny story med nya karaktärer.

Tyvärr kan jag inte hålla med dig. Jag skulle gärna vilja se en fortsättning på deras story.. Tror inte det skulle bli sämre, utan bättre.

Vad kan bli bättre? Vad skulle du vilja se som vi inte sett redan och vad kan vara intressant att få veta?

jag vill se fortsättningen på deras story.. om hon får reda på vad Joel gjorde. Hur Joel tar allt.. Det kan lixom inte sluta med att allt är "bra" för det var det ju inte. Man hörde ju att Ellie inte trodde på honom.

Sedan vill jag att det ska bli större utrymme. mer att utforska.. kanske kunna välja olika svar på frågor. Att kunna ändra lite i historien, så att det blir mer val. Att kunna spela om det med nya beslut.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Rakoon:

Om nu last of us 2 kommer så kommer det inte handla om samma personer, enbart samma miljö.

Jag ser ingen anledning varför det inte skulle kunna handla om dem. Det sättet spelet slutade på gör så att allt kan hända.

Det slutade så bra det kan sluta. Storyn blev komplett och allt efteråt får man lämna åt fantasin.

Om man ser till storyn i spelet så nådde den sin höjdpunkt i slutet av spelet och tror inte det kan bli bättre om man förlänger. Mest troligt blir det sämre och kommer kännas som en utfyllnad.

Bättre om dom satsar på en ny story med nya karaktärer.

Tyvärr kan jag inte hålla med dig. Jag skulle gärna vilja se en fortsättning på deras story.. Tror inte det skulle bli sämre, utan bättre.

Vad kan bli bättre? Vad skulle du vilja se som vi inte sett redan och vad kan vara intressant att få veta?

jag vill se fortsättningen på deras story.. om hon får reda på vad Joel gjorde. Hur Joel tar allt.. Det kan lixom inte sluta med att allt är "bra" för det var det ju inte. Man hörde ju att Ellie inte trodde på honom.

Sedan vill jag att det ska bli större utrymme. mer att utforska.. kanske kunna välja olika svar på frågor. Att kunna ändra lite i historien, så att det blir mer val. Att kunna spela om det med nya beslut.

Låter som spelet lyckats och det är så bra som det bara kan bli med tanke på att du längtar efter mer.

En bra berättelse lämnar läsarna/lyssnarna/tittarna/spelarna att längta efter mer när berättelsen nått sitt slut.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar