"Vi visar dig något som inte säger något alls!"

Inaktiv
"Vi visar dig något som inte säger något alls!"

Trenden verkar vara ett faktum. Trailers eller demos som inte alls visar hur det faktiska spelet kommer se ut. Minns en av dom första jag såg som inte hade så mycket med slutprodukten att göra, det var Dead Islands trailer. Det var helt klart en snygg trailer, men den "lovade" element som inte alls kom med i spelet. Då syftar jag främst på det emotionella som många började spekulera om när den började visas, jag och många med mig trodde att vi skulle få ett zombie-spel med en annan vinkel. Men det var samma sak som vi sett förr.

Idag verkar ännu fler ha börjat använda sig av den typen av första glimtar. Antingen bara en kort del av vad som sägs vara spelet, men som samtidigt förklaras inte vara den färdiga produkten. Eller en egentligen intetsägande filmsnutt.

Nog för att det får folk att diskutera spelet och skapa en viss hype. Men många gånger kommer dessa saker ganska nära releasedatumet, och då tycker man ju att dom borde ha så mycket mer att visa. I och för sig så är det ju garanterat ett medvetet val att inte visa mer än det dom gör, men ändå.

Igår såg jag trailern för kommande Resident evil Revelations 2, och det var ju samma sak där. En kort film på något som egentligen inte säger något om spelet. Det många lagt märke till är ju armbanden som skådespelarna i filmen har, samt att en av zombiesarna har ett tillhygge vilket indikerar att dom är av den smartare klassen. Men mer än det får vi inte veta! Jo, att "Evil is watching" får vi veta (vilket jag personligen tror har med armbanden att göra).

[http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140901/har-ar-resident-ev...]
Där finns filmen!

Samma sak gäller ju PT:n för Silent Hills. Sjukt bra grej att spela igenom, men teamet själva har ju sagt att det där inte har något med spelet att göra. Det är inte ens bestämt vilket perspektiv spelet ska köras i.

Scary as f*ck!

Personligen så avskyr jag den typ av trailers som Nintendo använt sig av senaste åren, när det blir mer en "infomercial" än ett sätt att få folk att bli pepp på att köpa produkten. Det har mer varit filmer som man förväntar sig att återförsäljare ska få se för att lära sig om spelet och sen kunna förklara för kunderna på ett bra sätt. Så för mycket information är inte heller bra!

Som jag skrev innan, jag förstår konceptet med att låta vanligt folk få sätta bollen i rullning. Kampanjandet innan release blir ju mindre om vi spelare redan gjort reklamen åt dom. Men till viss del kan jag känna att man borde få något mer att bita i, i alla fall en liten del av storyn eller gameplay.

Vad tycker ni om att fler hakar på att visa mindre av den färdiga produkten? Eller ni kanske inte tycker att det är så alls?

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
"Vi visar dig något som inte säger något alls!"

Samtidigt är trailers för filmer raka motsatsen, där man på 3-4 minuter kan gissa sig fram till hela filmens berättelse.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag brukar alltid leta efter videos med rent gameplay, då trailers är, precis som du skriver, missvisande: Blandat gameplay (ibland uppskruvat), CGI, skriptade sekvenser (ibland specialgjort för trailern) osv osv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Jag undviker det mest av sånt material. Gameplay-material verkar vara det enda vettiga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

Samtidigt är trailers för filmer raka motsatsen, där man på 3-4 minuter kan gissa sig fram till hela filmens berättelse.

Jo, den har man ju råkat ut för en hel del gånger! Minns inte vilken film det var, men det var en trailer för någon komedi. Den hade helt ärligt alla skämt i trailern, så ingenting blev kul när man såg allt i sin helhet. Men trailern var ju rolig i alla fall

Gameplay-material är helt klart den säkraste vägen för att se vad man får. Men oftast får man ju vänta ett tag innan man kan se sånt :/


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

1
Skriv svar