Spelhösten 2014

Testpilot
Spelhösten 2014

Spelhösten börjar nu!

Har varit dött på spelfronten sen i somras , det enda jag spelat sen sist har varit Child of light och Sims3 samt en snabbis i Star citizen där jag flög omkring och träffade inget men krockade med allt
Child of light var riktigt bra spel , stämningsfullt och hade skapligt bra system för striderna.
Kan rekommendera det då det släpps på rea eller liknande , nackdelen är väl att det kräver uplay.

Men nu till spelhösten!
Ute nu:
Sims 4 :
Klurade lite men köpte det och skall prova vid tillfälle, blev även så att sambon ville testspela så det kan bli kul!

Dead Rising 3:
Trodde inte det skulle komma på PC , tyckte det verkade kul på X1 . Tydligen sunkig portning (vilket var väntat) , har spelat 10 minuter och kommer nog recensera det.

Planetary annihiliation:
Backade spelet på kickstarter och nu är det släppt , testade en beta/alpha förut men det var multiplayer only vilket jag hatar särskilt då man vill lära sig grunderna. Återstår att se om det var bortkastade stålar.

25 sep: The vanishing of Ethan Carter:
Halkade in på en youtube video där de visade spelet och hur man löste uppdrag , verkade spännande så jag bokade upp mig på GOG.Com

7 oktober: Middle earth: Shadow of Mordor
Sett lite videos där de visar spelet , ser spännande ut men känner konsolport lukten och det man sett har också varit väl valda bitar. Kommer ha ögat på det och se vad recensionerna säger.

7 oktober: Alien Isolation
Sett lite videos även här , väl valda bitar och också där ganska mycket hype. Får se om alien är så bra de vill få oss att tro. Inväntar recensioner.

17 oktober: Borderlands the prequel
Gillade förra borderlands , brände 60timmar i det innan jag tröttnade på grindandet efter bättre vapen. Kan vara kul , har detta som reservspel om man skulle få brist på spel i höst.

28 oktober: Assassins creed unity
Mitt första totalt igenomspelade asscreed var ju Black flag , det ser ju snyggt ut. Återstår att se om det är kul , inväntar även här recensioner innan fingrarna åker ner i plånboken.

20 Nov: Far Cry 4
Gillade 3an starkt , bränt många timmar i det och då jag spelat om spelet 2 ggr så anser jag att 4an kan vara grymt intressant. Har inte förbokat då jag fortfarande har lite allergi mot snabba uppföljare efter katastrofen Batman: Arkham Origins.

21 Nov: Dragon Age: Inqusition
Oj oj , här har Bioware mycket att bevisa, kommer vänta att köpa det tills den fulla insikten kommit från recensioner. 2an var en sån stor besvikelse då det gällde fightingsystemet att jag fortfarande knyter händerna i fickan då jag tänker på det.
Här är vad jag tyckte om 2an [http://www.fz.se/bloggar/klenovek/20110317/forhandstitt-pa-dr...]
Är spelet bra , ja då har man resten av hösten/vintern inbokad!

Okänt datum: Elite Dangerous
Kickstartade Elite , jag är gammal Elite junkie . Spelade orginalet som en galning då jag var liten , en av mina stora spelbedrifter faktiskt att bli level ELITE i spelet
Återstår att se om spelet är kul då det släpps , jag har inte hostat upp extrapengar för att betatesta utan väntar på releasen.

Okänt datum: Broken Age part 2
Ingen aning om detta , 1a delen var ju kul men att fortsättningen tar sån hiskelig tid? walking dead spelen eller a wolf among us öser ju ut 4 delar av sina spel i betydligt snabbare takt.

Okänt datum: GTA 5
Då detta släpps och man trimmat inställningarna , ställt in modermodemet på max och flux capacitorn på turbo , ja då är vintern räddad oavsett om Dragon age floppar

Jokrar:
Styx: Master of shadows
Gameplay videos har sett roliga ut , dock lite opolerat men om de fixar gameplay som funkar kan detta säkert vara nåt då de släpps.

Mad Max the game:
Sista datumet var 2014 men tvivlar starkt på detta. Gissar mer på 2015

Fler spel släpps nästa år , men dessa tar vi senare. Hösten ser god ut!

// Kiri OUT

#blogg

Medlem
Spelhösten 2014

Första episoden av Dreamfall Chapters släpps i November, men cockteasen lär ta kål på en.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Bäst att invänta recensioner. Sen får man testa själv


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Många trevliga spel lockar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Hade mer roligt än jag trodde i Dead Rising 3 , är väl det att man tycker det är kul att köra över horder av zombies med ångvält

1
Skriv svar