Tid att spela?

Medlem
Tid att spela?

Hej och gå alla!
Hur ser det ut för alla som spelar mycket dataspel eller liknande, har ni mycket tid att spela? Det gäller att få tid att spela trots alla studier och jobb och familj som man även vill lägga tid på! Har själv märkt att de är rätt svårt att få den tid man verkligen vill och känner sig nöjd över att ha fått. Men det gäller att prioritera. Efter jobbet är jag oftast trött och vill bara hem och lägga mig på soffan med sambon och kika in någon serie eller liknande. Men trots trötthet så försöker jag spela så mycket jag känner att jag kan utan att få dåligt samvete över allt de andra. Trots allt så är det sambon som ska få den mesta tiden, men naturligtvis är det skönt att få lite egentid framför datorn också! Men känner jag mig "nöjd" med min tid? Det måste jag nog säga att jag är för tillfället. Jag spelar den tid jag gör och känner mig nöjd efteråt. Dock kan det vara så att jag i nuläge inte har något spel jag riktigt följer som jag gjorde förr (WoW). Snart kommer ju expansionen ut och då lär jag nog känna att jag vill ha tid för att spela ( vilket jag vet att jag får). Jag har sån tur som har världens bästa sambo som förstår mitt spelbehov och jag har inte hört någon större irritation över mitt spelande, utan de är nog bara jag själv som kan känna det ibland. Även sambon gillar att spela vissa spel så det är skönt! Dock kan de vara svårt då vi bara har en dator som det går att spela på. Men det kan vara skönt med en paus då.

Tjing tjong!
Emil / Puff90

#blogg

Medlem
Tid att spela?

Jag brukar spela när frun tittar på de tv-serier som jag inte är intresserad av men jag orkar liksom inte sitta så länge som förr (före barnen och förhållandet). Jag måste orka fungera dagtid på jobb med förutom familjelivet. Ironiskt nog har jag råd med alla spel och konsoler nu, men inte tid att spela allt. Köper nya spel men har en sjuk backlogg. Kan känna mig stressad över att jag varken har tid eller ork att spela spelen eller se serierna som "alla" pratar om.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Skägg.
10 Chambers

Jag märker att jag har anpassat spelandet utefter den (lilla) tid jag har - kanske ett par timmar i veckan. Det funkar liksom inte att köra World of Warcraft längre där belöningstriggarna tar mycket längre tid på sig. Istället blir det Quake Live, Team Fortress 2 och liknande där 20 minuter kan räcka för att känna sig ganska nöjd.


signatur
Medlem

Jag har nyligen gått ner i arbetstid och jobbar deltid (50-75 procent, lite olika från vecka till vecka). Så jag har massor av tid att spela. Men jag spelar istället mindre idag än när jag jobbade fulltid.

Medlem

Jag är på mitt tredje år av universitetsstudier och har konstaterat att jag aldrig har haft så här mycket tid över till spel förut i hela mitt liv. Jag har mellan 10 och 18 timmar föreläsningar och projekt per vecka, resten är självstudier som går relativt snabbt att avverka.
Jag har alltså massvis med tid över att raida i WoW med min guild, spela DayZ och Payday 2 med andra vänner och ändå ha tid över att ingenjöra ihop ett rymdskepp i Kerbal Space Program.
Jag har långsamt börjat inse att det inte kommer att vara så här bra igen innan jag blir pensionär, så det gäller att ta vara på tiden och gejma så hårt jag kan.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

När jag studerade så kan jag också erkänna att det fanns gott om tid att spela på ! VI hade 2 lektioner i veckan. Men nu jobbar jag som lärare och det blir svårare :P. Men som Carl skriver så kan det vara lite lättare att spela de spelen som inte kräver allt för lång speltid för att komma någon vart. Riktigt roligt att se att folk kommenterar!!

Medlem

Pluggar jättemycket nu, men jag hann spela färdigt Evil Within för inte så längesedan. Tror det blir pauser med New Game+ i det spelet nu...

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag är på mitt tredje år av universitetsstudier och har konstaterat att jag aldrig har haft så här mycket tid över till spel förut i hela mitt liv. Jag har mellan 10 och 18 timmar föreläsningar och projekt per vecka, resten är självstudier som går relativt snabbt att avverka.
Jag har alltså massvis med tid över att raida i WoW med min guild, spela DayZ och Payday 2 med andra vänner och ändå ha tid över att ingenjöra ihop ett rymdskepp i Kerbal Space Program.
Jag har långsamt börjat inse att det inte kommer att vara så här bra igen innan jag blir pensionär, så det gäller att ta vara på tiden och gejma så hårt jag kan.

Några generella tips för pluggandet eller man ska bara köra på tills det är färdigt liksom?

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Några generella tips för pluggandet eller man ska bara köra på tills det är färdigt liksom?

Ta ansvar och gör hemuppgifter och sacka inte efter, annars går det lätt åt helvete. Det lärde jag mig den hårda vägen första året. Nu när jag har lärt mig att reservera tid till självstudier går allt mycket bättre, och jag har fortfarande mycket fritid.

Jag satsar inte på några stjärnbetyg, utan håller mig nånstans i mellanskiktet. Betygen väger alltid tyngst hos din första arbetsgivare efter examen, efter det är det oftast referenser som är avgörande. Studietiden ska vara givande, men man får inte glömma bort att ha roligt under resan!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Mitt spelande är väldigt väldigt sporadiskt nuförtiden. Det finns inte timmar nog på dygnet för att få ihop det med jobb, träning, två barn och hustru. Ibland får jag en eller ett par timmar över och då åker Xboxen igång direkt.

Medlem

Jag har mer problem att hitta tid att spela med vänner än för själva spelandet i sig. Dom jag spelar mest med jobbar skift och har väldigt olika arbetstider jämfört med mig, att spela igenom ett spel i co-op kan ta veckor eller månader, ibland är det bättre att lägga ner innan vi ens börjat! Men trots heltidsjobb och sambo så finns det alltid några timmar över om dagen till att spela. Jag är själv en person som kräver vääääldigt lite sömn jämfört med sambon så lediga dagar och tidigare morgnar är guld och lika så sena nätter

1
Skriv svar