Uppatering... och lite till

Medlem
Uppatering... och lite till

Tänkte att jag kanske skulle komma med en liten uppdatering. Kanske för att jag egentligen har någonting annat för mig i väntan på att Blizzcon ska starta.

I mitt förra inlägg berättade jag om min övervikt och hur jag hade tänkt gå till väga för att försöka bli av med den men även så frågade jag om tips på vad man kunde göra. Tackar alla som både läste det jag skrev och de som faktiskt tog sin tid att svara. Men nu på måndag (jag har satt ett datum då det är större chans att jag faktiskt börjar än om jag ska sitta en hel dag och bara tänka att jag kanske borde börja) har jag tänkt börja med Crosstrainern vi ha här hemma. Köra några minuter, få upp pulsen lite och sedan vila en stund för att sedan påbörja ett nytt pass i några minuter till någon timme senare. Såklart kommer detta att ske mer än under en dag.

Börjar med detta för att sedan se vad jag kan hitta på för någonting. Jag kan inte direkt ta på mig skorna och börja springa förrens jag fått ner vikten så det blir nog att jag fortsätter med denna metod ett tag, öka på tiden som jag håller på sakta men säkert.

Nu för någonting helt annat (men fortfarande en... sorts uppdatering). Som jag nämnde innan så sitter jag och väntar på Blizzcon. Har varit rätt så peppad inför Blizzcon för varje år som gått. Speciellt då har jag Amerikanska kompisar som har varit med i Costume Contesten några gånger nu ([https://www.facebook.com/LyzBrickleyCosplay] <-- lite shameless advertisement... Don't hate me).

Som många andra har jag, än en gång, fastnat i WoW träsket. Även fast det inte är så svårt att sluta som det en gång var. Så nästa vecka kommer en stor höjdpunkt i form av, ni kanske gissat rätt, den nya expansionen som kommer till sagd spel. Tankarna har gått att man kanske ska försöka hitta ett raiding gille att lira med igen... Som man har gjort en gång i tiden för några år sedan. Men jag är inte hundra säker på om jag verkligen vill det än. Vi får se helt enkelt.

Raidade med ett gille i sex år förut över ett flertal olika servrar. Tror vi bytte server en gång per expasion för av någon anledning så följde alltid de störta horde gillerna efter oss och skapade en extrem obalans på servrarna vi kom till. Det fanns helt enkelt inte nog med folk för att kunna rekrytera efter ett tag. Dock så berodde detta inte endast på att gillerna följde efter oss. Vi var bara less på att det var fyra horde spelare för varje alliance spelare på servern.

Just nu spelar jag dock på Argent Dawn, en rollspels server, med några kompisar. Vi håller alla på med rollspelande som en stor hobby. Både i spel och runt ett bord. Så denna expansion kommer nog komma med mycket kul som vi kan leka runt med även fast tankarna att börja raida igen 2-3 gånger i veckan ligger i bakhuvudet och trycker.

Nej, tror jag faktiskt sagt allting som jag hade på tankarna för denna gång (även fast det verkade ha blivit ett lite rörigt inlägg). Nu ska jag ta och göra iordning te-kokaren för en hel natt framför streamen.

/B

#blogg

Medlem
Uppatering... och lite till

Väntar också Blizzcon! Men har en jobbig bok som måste läsas i helgen också.... men kanske lika bra, man orkar ju inte med allting som visas där heller ju

Medlem

Rollspel är ju såå kul!

Sitter själv SL för en grupp som spelat tillsammans sedan det sena 80-talet och vi försöker få till en spelomgång per månad (skulle själv gärna spela oftare, men livet och sådant skräp kommer i vägen).

Vad spelar ni? Vi sitter just nu med Mutant: År noll.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Väntar också Blizzcon! Men har en jobbig bok som måste läsas i helgen också.... men kanske lika bra, man orkar ju inte med allting som visas där heller ju

Man gör ju inte det. Och det var faktiskt lite synd att Blizzcon var rätt så tråkigt i år. Var mycket intressantare förra året. Dock så gjorde annonseringen av Overwatch mig väldigt intresserad.

Skrivet av SID 6.7:

Rollspel är ju såå kul!

Sitter själv SL för en grupp som spelat tillsammans sedan det sena 80-talet och vi försöker få till en spelomgång per månad (skulle själv gärna spela oftare, men livet och sådant skräp kommer i vägen).

Vad spelar ni? Vi sitter just nu med Mutant: År noll.

Jaa, vi har spelat allt mellan himmel och jord. De jag spelar med i WoW har jag spelat Dungeons and Dragons (minns inte alls vilken edition det var nu) och FATE. Men just nu rollspelar vi mest i WoW.

Jag har varit spel-ledare i en annan grupp av kompisar under många års tid med. Ledde då ett Pendragon spel som jag hade tungt modifierat och gjort min egen värld istället för att spela i den värld som boken utspelade sig i. Dock så kom skolan ivägen då jag flyttade söderut för universitetet och vi kom helt enkelt av oss och har inte lyckats komma igång igen. Denna grupp spelar jag nu Advanced Dungeons & Dragons Second Edition. Detta spel är pågående just nu även fast spel-ledaren över det spelet har fått annat att göra på dagarna då han precis fått jobb så spelen har fått ett mycket längre mellanrum än vad vi hade för ett halvår sedan.

1
Skriv svar