NYVAL 22 MARS 2015

Medlem
NYVAL 22 MARS 2015

Stefan Löfven utlyser Nyval 22 Mars 2015!

SHIT JUST GOT REAL

#blogg


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
NYVAL 22 MARS 2015

Riktigt bra!

Medlem

Jag kommer rösta precis samma som jag gjorde i September.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ett nyval kan vara till fördel för regeringen då man nu har presenterat en hållbar budget, något man inte hade innan riksdagsvalet. Ska bli intressant att se hur många av väljarna som kommer att delta i nyvalet. Färre kan vi garanterat räkna med, frågan är bara hur mycket.

Medlem

Vilket jävla misslyckande från alla partier i riksdagen. Jag vet inte ens vilka jag ska rösta på i mars, eftersom risken är att situationen bara blir densamma då som nu och ingen verkar vara kapabel att samarbeta för Sveriges bästa.

Någonstans, långt inne, hoppas jag att hela svenska folket röstar på Kalle Anka-partiet. För att markera. Det är ju ganska tydligt att en riksdag och regering fylld av ankor skulle kunna styra landet bättre än de som styr oss nu...

Medlem

Ja, det är verkligen ett rejält misslyckande från alla partier och detta visar hur oseriösa och opatriotiska hela bunten är.

Har lust att rösta blankt men det blir nog samma igen.

Medlem

Härligt! Kul att SD som alla inte ville ge någon makt i slutändan fick makt nog att tvinga fram ett nyval.

Jävla pajasregering som inte vill samarbeta

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Politiken har förvandlats till en jävla lekstuga.

Skrivet av Cane:

Jävla pajasregering som inte vill samarbeta

Fast det var ju tvärt om ingen som ville sammarbeta med regeringen. Löfven har säker sagt 100k gånger "min hand är utsträkt."


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Inaktiv
Skrivet av joffjoff:

Politiken har förvandlats till en jävla lekstuga.

Skrivet av Cane:

Jävla pajasregering som inte vill samarbeta

Fast det var ju tvärt om ingen som ville sammarbeta med regeringen. Löfven har säker sagt 100k gånger "min hand är utsträkt."

Den är inte alls utsträckt. Löfven är statsminister och det är hans ansvar.

Medlem

Jag hade velat sett ett samarbete mellan S, C och FP men FP och C är så trogna och rädda att svika Alliansen att de inte vågar.

Jag hoppas och tror KD åker ut med huvudet före och hamnar under 4% spärren.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Politiken har förvandlats till en jävla lekstuga.

Skrivet av Cane:

Jävla pajasregering som inte vill samarbeta

Fast det var ju tvärt om ingen som ville sammarbeta med regeringen. Löfven har säker sagt 100k gånger "min hand är utsträkt."

Att vilja ta utan att ge tillbaks är knappast samarbete. Hans utsträckta hand är inte värd mycket.

Han hade lätt kunnat undvika allt detta enbart genom att ge lite till SD

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av joffjoff:

Politiken har förvandlats till en jävla lekstuga.

Skrivet av Cane:

Jävla pajasregering som inte vill samarbeta

Fast det var ju tvärt om ingen som ville sammarbeta med regeringen. Löfven har säker sagt 100k gånger "min hand är utsträkt."

Den är inte alls utsträckt. Löfven är statsminister och det är hans ansvar.

Han har ju försökt att samarbeta med de andra men det verkar som att det var svårt. Hur som helst så kanske det är bra med nyval och som någon nisse sa på nyheterna så hamnade de tre största partierna i en slags låsning.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av showerguy:
Skrivet av joffjoff:

Politiken har förvandlats till en jävla lekstuga.

Skrivet av Cane:

Jävla pajasregering som inte vill samarbeta

Fast det var ju tvärt om ingen som ville sammarbeta med regeringen. Löfven har säker sagt 100k gånger "min hand är utsträkt."

Den är inte alls utsträckt. Löfven är statsminister och det är hans ansvar.

Det är som att säga att det är lärarnas ansvar att alla elver studerar när eleverna inte vill.

D.v.s om något ska funka så måste båda parterna sammarbeta men om ena partern inte vill så funkar det.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Remus:

Jag hade velat sett ett samarbete mellan S, C och FP men FP och C är så trogna och rädda att svika Alliansen att de inte vågar.

Jag hoppas och tror KD åker ut med huvudet före och hamnar under 4% spärren.

Jag håller med på de mesta. S, C och FP har sammarbetat förut men när de pratar om det så verkar det som att Lööf och Björklund skulle bli skjutna om de äns funderade på saken. Dock så gillar jag inte Björklund så jag nöjer mig med S + C.

Personligen hade jag ällskat S + M, S har hand om välfärden medans M har han om ekonomin dock så verkar det vara en omöjlig ekvation.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cane:
Skrivet av joffjoff:

Politiken har förvandlats till en jävla lekstuga.

Skrivet av Cane:

Jävla pajasregering som inte vill samarbeta

Fast det var ju tvärt om ingen som ville sammarbeta med regeringen. Löfven har säker sagt 100k gånger "min hand är utsträkt."

Att vilja ta utan att ge tillbaks är knappast samarbete. Hans utsträckta hand är inte värd mycket.

Han hade lätt kunnat undvika allt detta enbart genom att ge lite till SD

Och hur hade det sett ut gentemot Socialdemokraternas väljare? Där har vi ett förtroendetapp som heter duga.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Cane:
Skrivet av joffjoff:

Politiken har förvandlats till en jävla lekstuga.

Skrivet av Cane:

Jävla pajasregering som inte vill samarbeta

Fast det var ju tvärt om ingen som ville sammarbeta med regeringen. Löfven har säker sagt 100k gånger "min hand är utsträkt."

Att vilja ta utan att ge tillbaks är knappast samarbete. Hans utsträckta hand är inte värd mycket.

Han hade lätt kunnat undvika allt detta enbart genom att ge lite till SD

Och hur hade det sett ut gentemot Socialdemokraternas väljare? Där har vi ett förtroendetapp som heter duga.

Jag sa lite och inte mycket. Runt 50% av Sverige vill ha minskad invandring så det är knappast 13% bara. Att bara ett parti faktiskt vågar ta tag i detta har gjort av vi fått situationen vi har idag

Förövrigt kan man inte klaga över hur SD röstade om man ej ville ge dem något överhuvudtaget.
Sedan gällandes sossarnas förtroende bland deras väljare tror jag redan det är kört i bottnen.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Blir s igen, men jag är tveksam dom kan få mer % , man kan ju alltid hoppas nötterna som röstade på sd kanske fått hjärnceller och antingen röstar på nått av dom etablerade partierna alt röstar blankt.

Att kränka folk får en sällan själv att framstå som smartare

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Blir s igen, men jag är tveksam dom kan få mer % , man kan ju alltid hoppas nötterna som röstade på sd kanske fått hjärnceller och antingen röstar på nått av dom etablerade partierna alt röstar blankt.

Tur att vi bor i Sverige då! Där man får tycka olika

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Notumforce:

Blir s igen, men jag är tveksam dom kan få mer % , man kan ju alltid hoppas nötterna som röstade på sd kanske fått hjärnceller och antingen röstar på nått av dom etablerade partierna alt röstar blankt.

Tur att vi bor i Sverige då! Där man får tycka olika

Förstår inte vad för poäng du vill göra. Om man nu får tycka olika och han tycker så, vad är då problemet?

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Notumforce:

Blir s igen, men jag är tveksam dom kan få mer % , man kan ju alltid hoppas nötterna som röstade på sd kanske fått hjärnceller och antingen röstar på nått av dom etablerade partierna alt röstar blankt.

Att kränka folk får en sällan själv att framstå som smartare

Om du blir kränkt av det jag sa trist, men jag har inget för enfråge partier dom tillför inget och skapar bara oreda på samma sätt som ny demokrati gjorde på sin tid. Ser det som samhälls störtade och rösta på sd.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Notumforce:

Blir s igen, men jag är tveksam dom kan få mer % , man kan ju alltid hoppas nötterna som röstade på sd kanske fått hjärnceller och antingen röstar på nått av dom etablerade partierna alt röstar blankt.

Att kränka folk får en sällan själv att framstå som smartare

Om du blir kränkt av det jag sa trist, men jag har inget för enfråge partier dom tillför inget och skapar bara oreda på samma sätt som ny demokrati gjorde på sin tid. Ser det som samhälls störtade och rösta på sd.

Jag blir inte kränkt däremot finner jag det smått tragiskt att du tror att du kan få folk att rösta på annat än SD genom att kränka dem.
Sedan utifrån dina två kommentarer vet jag inte om du borde anklaga dessa personer för att sakna hjärnceller

Medlem

Jag kommer fortsätta rösta blankt, jag vet inte tillräckligt och jag finner inte den informationen på diverse partiers sidor vara i närheten tillfredsställande.

Men att SD har ökat är ganska enkelt att förstå om man känner till beteéndevetenskap - eller specifikt trotssyndromet, här är ett par exempel:

Peter Griffin i Family Guy i ett avsnitt står vid en röd knapp som säger "DO NOT PUSH". Lik förbannat gör han det ändå.

Tonåringar som vägrar följa förälderns tillsägelser.

Heart Attack Grill existerar på den grund som säljer extrem fet mat med ärlig slogan och säger hur dålig verksamheten är för din hälsa. Ägaren gick/talade ut (pga dödsfall) med att folk äter där för att dem är trötta på att bli tillsagda på hur dem ska leva sitt liv hälsomässigt.

Social media, grupper och individer som propagerar för anti-rasism är eldsvåda och nertryckta i halsen hos personen i fråga (vi/ni/du/jag)) - får istället en motsatt effekt.

Trotssyndrom, konflikter uppblåsta av media, ignorerad brottsstatistik - ÄR PROBLEMET. (Detta är bara min egna uppfattade mening, ni behöver inte hålla med ofc)

Kommentarsfältet ger inte mig hela inläggsmöjligheten med inbäddning av YT videos och liknande så här är direktlänkar med följande citat:

- "How are going to get rid of racism?"
- "Stop talking about it."

"It's all done in promoting good health."

Edit: Well kunde ju editera inlägget efterhand, doh.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av ohem:

Jag kommer fortsätta rösta blankt, jag vet inte tillräckligt och jag finner inte den informationen på diverse partiers sidor vara i närheten tillfredsställande.

Men nu har du ju din chans att ta reda på mer

För egen del är jag nästan glad att det blev omval! Jag kunde ju inte rösta nu i höstas av olika anledningar. Detta var ju även första gången jag någonsin fick rösta!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av ohem:

Jag kommer fortsätta rösta blankt, jag vet inte tillräckligt och jag finner inte den informationen på diverse partiers sidor vara i närheten tillfredsställande.

Men nu har du ju din chans att ta reda på mer

För egen del är jag nästan glad att det blev omval! Jag kunde ju inte rösta nu i höstas av olika anledningar. Detta var ju även första gången jag någonsin fick rösta!

Jovisst, men samma information och/eller information som kanske inte håller i slutändan för var parti vid nästa val kommer gälla.

Nu är det säkert bara jag, men jag anser det ska vara nolltolerans mot partier som inte implementerar löften eller håller upp till deras egna standarder utan bara glider genom Sverige efter val.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Politiken har förvandlats till en jävla lekstuga.

Skrivet av Cane:

Jävla pajasregering som inte vill samarbeta

Fast det var ju tvärt om ingen som ville sammarbeta med regeringen. Löfven har säker sagt 100k gånger "min hand är utsträkt."

Han ville bara att några skulle stödja hans förslag så han fick fortsätta. Ganska uppenbart att alliansen röstar på sitt egna förslag. Nyval är bästa lösningen tycker jag.

Varför tas inte frågan om Svensk invandrings politik upp för en tredjedel av väljarna tycker det är viktigt. Är själv FP men tycker att om det sopas under mattan så försvinner inte problemet.
SD får ju inte mer makt om partierna tar upp frågan
Löve'n sa att alliansen nu valt att samregera med SD för att SD röstade på alliansens förslag.. Herre je vilken idiot han är


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Notumforce:

Blir s igen, men jag är tveksam dom kan få mer % , man kan ju alltid hoppas nötterna som röstade på sd kanske fått hjärnceller och antingen röstar på nått av dom etablerade partierna alt röstar blankt.

Att kränka folk får en sällan själv att framstå som smartare

Om du blir kränkt av det jag sa trist, men jag har inget för enfråge partier dom tillför inget och skapar bara oreda på samma sätt som ny demokrati gjorde på sin tid. Ser det som samhälls störtade och rösta på sd.

Jag blir inte kränkt däremot finner jag det smått tragiskt att du tror att du kan få folk att rösta på annat än SD genom att kränka dem.
Sedan utifrån dina två kommentarer vet jag inte om du borde anklaga dessa personer för att sakna hjärnceller

Hur menar du nu? förstår inte riktigt ditt tankesätt om jag ska vara ärlig, i vad har jag fel?:) känns som du kastar ur ordet kränkt lite väl lätt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Röstar samma som i höstas, kommer vara hjärndöd ändå när jag gör det för kommer spela Witcher 3 vid valet.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Varför tycker folk att Löfven är så bra? Han skriker som ett litet spädbarn när han blir ägd och på dom här tre månaderna som han har varit Statsminister har han redan lyckats bli krönt till George W. Bush of Sweden. Det är värt att tänka på den 22 mars.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Varför tycker folk att Löfven är så bra? Han skriker som ett litet spädbarn när han blir ägd och han har noll koll på vad han gör. På dom här tre månaderna som han har varit Statsminister så har han redan lyckats bli krönt till George W. Bush of Sweden. Det är värt att tänka på den 22 mars.

Löfven är dessutom utbildad svetsare, men inget inom akademin som borde vara ett krav för att få påverka Sveriges ekonomi, liv och land.

Liksom, det känns som att man tillåter en person med sämre kompetens arbeta i högre grad som S verkar få till det - för då kan man lika gärna låta en lastbilschaufför arbeta i en kärnreaktor utan tillhörande utbildning och på så sätt riskera säkerhet, distribution och priser inom den sektorn.

Eller varför inte låta en hemlös grundskole-avhoppare person arbeta som tandläkare och hoppas på det bästa? Varför inte avskaffa körkort? Sekunden vi tar in en mindre kompetent person i riksdagen som Sverige förlitar sig på så riskerar vi mer än vinner på det.

S propagerar för utbildning men håller själv en lägre standard. *facepalm*

Enligt en polare som har pluggat bland annat ekologisk ekonomi i 3 länder i olika kontinenter (faktiskt, han studerar även nu inom energi och kärnkraft i Österrike) påpekar att Reinfeldt inte var en inkompetent politiker, bara en dålig sådan.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

12
Skriv svar